Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Dank voor de tip. Ik denk voor de zomer eerst maar een rubber band aan te schaffen. Zie er hier genoeg op het forum aangeboden.

1 like

Ja die passen er perfect bij.

Rubber staat 'm zeker heel goed! Maar zoals @Omega_73 al zegt: de stalen bandjes van Meranom zijn ook erg fijn. Ik draag de mijne al een half jaar op de mesh, erg blij mee. (maar soms wil je wat anders hè)

Ik zie inderdaad de 22mm mesh band op Meranom voor slechts 12 euro met 6 euro verzendkosten. Dus dat valt ook reuze mee. Dank voor de tip.

Niks mis met mesh. Draagt ook soepel!
Prettige avond nog!

6 likes

Die Lada’s zijn ook niet meer wat ze geweest zijn:

Zou dan de vervanging van een Niva moeten zijn …

5 likes

Spaar dan gelijk door voor een Gaz 14. :sunglasses:

5 likes

Al een stuk beter

1 like

Heb er trouwens zelf een. :wink:

3 likes

Als je de foto uitvergroot zie je dat hier ook plexiglas in zit net als bij de Vostoks :wink:

Nah da’s dan in ieder geval een beetje een goedmakertje.

Moeten ze het gewoon bij laten en niet aanzitten rommelen met smerige designhandjes. We leven in een tijd van handjes wassen immers.

3 likes

Ah de Niva… Voor weinig auto’s heb ik zoveel sympathie als die…

Precies dezelfde charme als een Vostok: een keiharde bonk degelijkheid. Er zit natuurlijk veel meer achter, maar het idee dat je een Lada Niva kan onderhouden met een plastic melkfles en een rol ductape, dat heb je toch ook een beetje met zo’n Amphibia.

6 likes

Oh heerlijk jongens, ik doe ff mee. Wel toevallig, zit serieus na te denken over de aanschaf van een YAZ 452, oftewel Buchanka (broodje op z’n Russisch). Worden sinds dit jaar door 4x4 Verbeek in NL geïmporteerd. Worden al de jaren 40 ongewijzigd gemaakt maar nu eindelijk met een motor wat voldoet aan de norm. Hij is zo leuk voor al onze off grid vakanties.
image

10 likes

Maar terug naar de mesh, staat best mooi op een Boctok.

6 likes

Leuk ding! Zag een rapportage waarin Mongoolse schaapherders er alles mee vervoeren dwars door de onverharde steppen heen.

1 like

Precies, in Rusland veel mee op pad geweest. Geweldige auto, net zo robuust als de Amphibia.

1 like

Echt? Wat goed! Heel gaaf ding, komt inderdaad overal.

Ik heb ook wel eens geïnteresseerd gekeken naar een Niva die was omgebouwdt tot ziekenwagen/patientenvervoer. Als camper, natuurlijk.

https://www.uaznederland.com/modellen/bukhanka

Ca. 1 op 10, valt me mee voor zo’n grote motor.

Met 4x4 ingeschakeld is dat wel anders denk ik. Maar lekkere basic techniek verwacht ik.

Hele hoge coolheidsfactor zeg :ok_hand: