Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ziet er goed uit inderdaad.

Dank je. :slightly_smiling_face:
Werk ze weer.

Wissel naar SE. Ik had de nieuwe rubber band net iets te krap op maat gemaakt. Zat vooral smorgens niet fijn. Helaas. Ca 15 euro over de balk. Goed voor de middenstand. :wink:

4 likes

Deze vandaag maar eens om de pols:

6 likes

11 likes

Leuk horloge! Mooi om dat bouwsteen principe van Vostok te zien. Is de Amphibia 100 kast gebrushed met ander uurwerk en gefreesde type Amphibia kroon.

Dat lijkt inderdaad zo maar is het niet. De Komandirskie kast is iets dikker. Vergelijk de lugs en de minimale verdikking bij de kroon met de 100. Raar ook dat je met hetzelfde plexiglas en dikte van de rubbers maar 100 meter wr krijgt.

6 likes

Ok. Bedankt Rob, weer wat geleerd! :wink:

1 like

Ze willen toch iets moois maken en niet alleen brushen voor de commercie. Kan ik waarderen. Net zoals ze nog iemand werk gunnen met het plakken van postzegels bij elk te versturen pakket. Russische wijsheid?

Inderdaad. Ik vind het een sympathiek merk. Heel betaalbaar, en toch lekker mechanisch en met veel hobby mogelijkheden. :+1:

Er is in Amersfoort een Russische winkel, met eten en drinken en mokken van Putin :sunglasses: De man achter de kassa herkende gelijk mijn Kirovskie, geeft zelfs technisch commentaar. Kreeg het bier toen gratis. Ook dat is Russisch.:+1:

4 likes

En nee ze verkopen geen horloges.🥴

10 likes

Bedankt voor de tip. Ik ga er toch eens langs, na de huidige beperkingen.

1 like

De keus van vandaag!

11 likes

Dat is een mooi bandje :+1:

1 like

Je moet toch wat!

6 likes

Thnx, een beetje seventies look ter vervanging van de zwarte two piece perlon band die erop zat en die zo hard was dat hij pijn deed! Dit is veel zachter nylon!
Allebei de bandjes van cheapest nato straps.

4 likes

Waar heb hem besteld als ik vragen mag?.

Mooie band! 20/ 22mm? 120 SE vraagt 18mm banden. :slightly_smiling_face: