Thuis workout met de Scuba Dude aan de kant.
Nee, nog niet!
Heel Gaaf! Maar waar kijk ik precies naar?
Een Komandirskie 350 case met een Flieger dial en wijzers van Raffles time.
De bezel heb ik van Komandirskie.com
“Aan de deelnemer van de Grote Vaderlandse oorlog”
Zo wordt de Tweede Wereldoorlog in Rusland genoemd.
De persoon die het ging graveren kon wel voor een betere indeling van de woorden kiezen zeg
Welckot Patriotic Botsny-feest
Inderdaad! Ik kom tot hier in een ruwe vertaling. Kan een lettertype niet echt terugvinden. Dus gegokt.
NA: Deze foute gouden Vostok. Een echte zomerknaller. Heeft wel een opknapbeurtje nodig. Maar het uurwerk loopt iig als een zonnetje
Kameraden. Probleem gekregen met mijn Sturmanskie tijdens een poetsbeurt
Glas is er uit gefloept. Geloof dat er verder geen schade is. Had al een tijdje de indruk dat het glas er niet helemaal lekker op zat.
Wat is nu de manier om het glas weer terug te plaatsen. Heb de indruk dat het glas gelijmd moet worden? Ik zie in ieder geval niet hoe ik het glas er verder in moet persen met een pers. Er zaten naar mijn mening ook oude uitgedroogde lijmresten op het glas.
Wie kan me vertellen hoe en wat?
Eind zestiger jaren?
Dat was ik!
Heb verschillende draadjes gevonden op internet waar heel summier eigenlijk hetzelfde probleem wordt geschetst wat ik heb. Maar is me nog altijd niet duidelijk of de 31659 glaasjes nu ingeperst worden of gelijmd zijn. Ik zou me voor een militair horloge lijm goed kunnen voorstellen in verband met stevigheid van de constructie.
Zou ook verklaren waarom er geen draaiende bezel op een 31659 zit. Ik zie echt geen mogelijkheid het glaasje ergens in te persen, er zit nergens geen lip in de kast. Glaasje ligt op een rand van de bezel.
Compressie fit zie ik ook geen mogelijkheid voor, zit het glas te los voor of er zou nog iets van een pakking tussen glas en kast moeten zitten, wat er dus niet is.
Interessant speurwerk wel …
Zou fijn zijn als @slls iets kan toevoegen, maar ik ben bang dat het lijm gaat worden als noodoplossing.
Ik weet dat Hans veel glaasjes bewust wisselde omdat een oudere serie mooier afgerond was aan de zijkanten. Hij deed dat routine matig. Hans is niet zo snel bang van een uitdaging. Maar weet niet of er verschil is met vaste bezel, en draaibare bezel versies. Zou best kunnen. Hij kan je dat zeker vertellen. Heeft er heel wat onder handen gehad.
(Lijm komt mij niet zo Russisch over. )