Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Terugdrukken :slight_smile:
Heb het vaker gehad, blijven prima zitten!

1 like

Er is niets waar ik het in kan drukken. Kan zijn dat het glaasje gekrompen is. maar dit blijft echt niet zitten. En het ligt echt aan de buitenkant van de bezel op een rand waar ik geen mogelijkheid zie het dieper te drukken.

Hopelijk verduidelijkt het plaatje iets meer:

1 like

Ik kan het glas niet goed zien, maar hier hoort niet zo’n rechthoekig glaasje in, maar een zgn domed glaasje. Deze hoort er echt in te klikken. Bij een Sthurmanskie zit het glas normaal gesproken niet met lijm vast. Ik gebruik deze domed glaasjes ook bij mijn standaard Poljot 3133 en Okeah. Veel mooier dan dat rechthoekige glas. De allereerste 3133’s uit de haren 70 hadden dit glaasje ook. Te koop bij CousinsUK.

3 likes

Volgens mijn Postnl app komt ie morgen! Ik ben heel benieuwd! Foto’s volgen uiteraard.

1 like

Als ik het filmpje zie, dan is dit niet het originele glaasje maar een rechthoekige after market.

1 like

Dit is dus het “verkeerde” glas:

Dit is weer een andere. Wel heel dicht tegen het origineel aan. In ieder geval qua look passend.

Ik zou ‘m met speciale horlogeglaslijm vastzetten

1 like

Heb de hele middag al lopen zoeken naar goede info, kom veel conflicterende dingen tegen over het verschil tussen een “normale” 3133 en een 31659.

Ik zou ook geen andere manier zien dan het vastlijmen, en ik dacht ook dat het glaasje op het origineel leek.

Wou deze lijm bestellen:

Werd ergens aangeraden, en dan maar hopen dat het niet te veel gesmeer geeft op de bezel of wijzerplaat. Jammer dat er zo weinig info is over de verschillen tussen een 3133 en een 31659.

Of bij cousins zo’n domed glaasje bestellen en even wachten hierop?

Probleem is dat er nogal conflicterende berichten op internet rondzwerven of glaasjes die op een 3133 passen ook op een 31659 kast gezet kunnen worden (en welke generatie’s 31659’s).

Voor het geld hoef ik het niet te laten, kan het glas en de lijm bestellen. Zal er niet aan failliet gaan.

Ik vind het altijd wel leuk om een beetje speurwerk te doen. Heb ooit als inkoper op een R&D afdeling van een tech bedrijf gewerkt, deed ik ongeveer de hele dag dit soort onderzoek.

En als ik dan toch bij CousinsUK aan het shoppen ben ook maar even rondkijken/informeren of ik daar nog materiaal voor een mod kan vinden (geef het weinig kans). Ga ik dus even een avondje voor uittrekken, hebben we weer iets te doen in deze corona tijd.

Leuk dat speurwerk in je hobby. Als je nog duidelijkheid kunt krijgen over die verschillen met de glaasjes hoor ik het graag. Zou bij mij ook kunnen gebeuren. Zal de 31659 maar niet te stevig poetsen. :wink:

Gelijk maar weer eens om.

Hij heeft de oudere versie van wijzerplaat. Meer grijs in de subdials. Je ziet dat hij uit 2e kwartaal 1988 komt.

3 likes

@DeRaaf

Glaasje van deze lijkt sterk op die van jou. Beetje afgeschuind. Bij mijn 3133 Sturmanskie’s is het glas rechter en duidelijk hoger.

1 like

Mooie versie, neem aan een mod van een 420? Weet je waar de wijzerplaat vandaan komt?

1 like

Thx!

Is een 120kast, lijkt wel op de 420 door deze bezel.

Het is de 120359NB, een SE van 2 of 3 jaar terug.

1 like

Was nog helemaal niet stevig ook. Zat een klein vet spetter ofzo op het glas, even natmaken en uitpoetsen met een poetsdoek. Had het eerst niet in de gaten maar toen zag ik dat ik het glas kon ronddraaien in de kast. Daarna was het op de kop houden en het viel eruit.

Kan veel vinden over het servicen van het uurwerk, maar verrekte weinig over hoe de constructie van de kast nu eigenlijk is gedaan bij diverse modellen. Voor zover ik kan zien op foto’s en dergelijke heb ik het goede glas qua vorm. Ik zie in de kast alleen niets waar het ingeperst kan worden zodat het houdt. Misschien dat er iets van een pakking mist?

Enfin, we gaan weer even zoeken de komende dagen, te leuk horloge om in de kist te laten liggen vanwege een lichte blessure.

@FransT kom er maar in het is weer vrijdag :rofl:

2 likes

7 likes

Mee eens! Een van mijn favorieten. Ook vanwege de interessante seconden stop en duidelijke militaire link.

1 like

Voor de liefhebbers (van een militaire link? :wink: ): de heruitgave van de klassieke Komandirskie is weer op voorraad bij Meranom, zag ik net toevallig. Mét datum.

Wel een flink prijsje als je 't vergelijkt met een originele uitvoering, maar aan de andere kant is daar altijd wel wat mis mee, vooral lume die helemaal is afgebrokkeld.

3 likes