Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Edit: oh ik zie dat ik een hele andere versie in m’n hoofd had :joy:

(zoiets dus)
Was mijn eerste vintage horloge ooit, zat een niet passend glaasje op.
Maar ik had er nul verstand van dus had het niet eens opgemerkt.
Hij kwam er wel af en toe vanaf en dan klikte ik hem er weer half op :sweat_smile:
Totdat ik op een zekere dag naar m’n horloge keek, glaasje ontbrak, en ook de wijzers ontbraken :joy:
Zou hem nog wel een keer willen in goede staat(maar zoals je aangeeft is dat vrij lastig)
De reissue doet mij overigens vrij weinig helaas.

2 likes

Boktok Brijdag

yes :sunglasses:

5 likes

Eerst nog even wat Poljot georiënteerde zaken. Nog maar eens de klus foto van het inkorten van band Russian way! :wink:

Heb het weer helemaal naar mijn zin met deze 31659. Zit steeds de chronograaf te starten. Klikt zo heerlijk stevig en hoorbaar. :grin:

1 like

Geen Sturmanskie … dan maar Vostok Vrijdag:

6 likes

En voor de Vostok vrienden de Amphibia bezel verwijdering op speciale wijze.

Had hem zo gekregen, maar toch liever terug naar orgineel. Maar bezel zat loeivast van DNA, en ook bijna geen ruimte om mesje onder te krijgen.

Even hulpstuk gemaakt voor in bank schroef. 2x deze.

Voila! Zonder een krasje, of doorgesneden vingers!

5 likes

zit dat zo strak?

:joy: :joy:

1 like

Creatief. Ik heb het een keer met een vork gedaan :grin:

1 like

Normaal niet hoor. DNA van de vorige eigenaar, of te wel, verkleefd van jaren lang dragen. Zo’n smooth bezel draai je ook nooit. Anders zou hij ook minder vast gaan zitten.

1 like

Hier zn neef. Heb de bezel weer gefixed.
Gave combinatie wel.

Heb nu de bezel metaaltje wat verbogen, en hij zit echt goed vast.
Eindelijk een vostok bezel die blijft staan waarop ie ingesteld staat.

:smiley:

6 likes

Het horloge wat me geleerd heeft dat liefde op het eerste gezicht soms even tijd gegeven moet worden.

Ik vind de plaat wel “lelijk”.

De kast vorm en de bezel vind ik heel cool. Ik heb nu een 2624.01 movement met centrale 24h hand besteld om meer platen erop te kunnen zetten.

1 like

Ik doe mee

14 likes

Ook een leuk ding toch! Lekker veel goud, alleen voor de hele chique commandanten bedoeld. :upside_down_face: Ach, uiteindelijk is de ‘jacht’ de helft van de lol. Wie weet kom je er nog een keer één tegen!

1 like

Die plaat is al 10x mooier dan wat er bij mij in zit. Mooie bezel insert trouwens…

1 like

Ik vind die komandirskie wijzerplaat ook leuk :grinning:

8 likes

WD-40 wil ook vaak wel werken.:wink:

1 like

Het is niet helemaal mijn smaak… met dat gekke wijzertje op 10.

Heb nu zo’n movement besteld:
image

Moet alleen nog een nieuwe plaat… en een mooie wijzerset… maar heb eigenlijk niet zo’n idee waar ik bij andere wijzers op moet letten.

Heb trouwens ook een hele nieuwe vostok besteld, met een 020 of 030 case en bracelet :slight_smile:. Kan ik lekker frutsen.

Wellicht wordt het een poor man’s explorer 2 :slight_smile:

1 like

Daar kom je nu mee! :wink:

1 like

Deze dus eigenlijk? De K65 heeft een 2426.02, de K34 een 2426.01, maar of er naast de plaatsing van de secondewijzer nog andere wezenlijke verschillen zijn weet ik niet.

7 likes