Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Lijkt meer op een springende dolfijn boven een golf.

3 likes

Ja, ze noemen hem ook weleens de Cadet Dolphin.
Dit terwijl het horloge verre van waterdicht is.
Heb het eens in de badkuip gegooid en had meteen condens.
Dus dat werd 3 daagjes open op de radiator.
Overigens, loopt nu nog steeds top!

O ja, de bezel is omni friction en heeft een heel aantrekkelijk
coinedge randje.
In verhouding een grote kroon ook.

2 likes

Straks 12 uur bier tappen, fusten en kratten sjouwen op het Cest la Vie festival in Emmen.
Dan een horloge om wat tegen een stootje kan en waar ik niet van ga huilen als er iets mee gebeurt.

Gebouwd van losse Vostok onderdelen die ik nog had liggen.

4 likes

Bofkont! :grin::+1:

1 like

Bier tappen kan ik ook langer volhouden dan bier drinken😉

1 like

Hahaha, wat staat er voor PA?
Van PURPLE SOUND?
Die gasten zijn wel OK :+1:

Geen idee, verschillende podia door de stad.

1 like

Ik kreeg een uitgebreide omschrijving van hem zelf. Zelfs met wat geillustreerde geschiedenis van 3133 en Okeah.

En ik heb er een origineel, blauw, Poljot gebruiksaanwijzings boekje bij. Daar zijn veel Poljot uurwerken in opgenomen. Ik denk alle die eind jaren 90 begin 2000 geleverd werden.

Ik ben erg gesteld op die Okeah. Bijzonder mooi horloge!

1 like

Doe maar de groeten aan Lowhuus mocht je hem nog zien :+1:
Ik heb hem daar een aantal keer mogen ontmoeten in de Koperbar :rofl:
Denk dat we allebei even toeter waren :joy:

Bedankt voor de tip. Dit klinkt vast gek, maar het design staat mij niet zo aan. Ook geen doos en papieren. Wat dat betreft ben ik erg kieskeurig. :joy:

Een van de redenen van mijn kieskeurigheid en het alleen willen kopen van NOS horloges of horloges met doos en papier, is dat ik op deze manier mijn uitgaven in bedwang kan houden. De hoofdreden is eigenlijk de kick die ik ervaar wanneer ik iets in bezit heb dat vrijwel nieuw is, maar toch weer 25/30 jaar oud. Wanneer datgene voor mij ligt als destijds in de schappen van het oude Sovjet Unie of de post- Sovjet Unie periode. Ik koop vanwege dat gevoel, de band die ik heb. :slight_smile:

Excuses zijn niet nodig. Alle kameraden moeten hier van alles kunnen bespreken. :stuck_out_tongue:
Deze is ook erg mooi, maar bij gebrek aan een doosje, sla ik maar over. :joy:

2 likes

Zal ik doen, de mannen van Mooi Wark heb ik met regelmaat over de vloer, vaak eerst lopend en daarna kruipend :rofl:

1 like

Zijn toffe lui daar!

Soms een beetje narrig en dwars maar, goudeerlijk :+1:

Dat moet ook wel want je komt er steeds de zelfde rockers tegen op et platn lan :rofl:

Ik ga ook dit jaar weer aan het carbid :crazy_face::beers:

1 like

Het grappige is dat deze verkoper hetzelfde heet als die Wit-Russische Poljot 3133 verkoper (van de nieuwe/NOS civiele zilver- en zwart versies). :stuck_out_tongue:

Kun je er eigenlijk wel op vertrouwen dat die horloges splinter nieuw zijn, geen franken en ook geen verborgen schade of verleden hebben? Ze staan namelijk al een hele tijd op eBay. Zoiets goeds is toch vrij snel weg? :thinking:

Weet iemand trouwens of er in Berlijn winkels te vinden zijn die Sovjet/Russische horloges verkopen? In nieuwstaat/NOS natuurlijk. :slight_smile:

Ik durf het je niet te zeggen. De Neptune waar ik naar verwees was rond de 120? euro oid, met een 13 in een dozijn uurwerk. Dan maak ik me persoonlijk minder druk over volledige originaliteit.
Bij bedragen boven de 500 euro zou ik meer garanties willen hebben, weet alleen ook niet hoe. Je kan overigens wel binnen 30 dagen retour sturen zag ik.

1 like

Bedankt en ja, voor dat soort bedragen wil je wel zekerheid hebben ja.

Zo’n doosje en papiertje kan je ook zelf kopen. Niets dat dan zegt, dat het niet het oorspronkelijke papiertje was. En het horloge zelf hoeft ook niet eens nieuw te zijn.

Sommige restaurateurs weten een oud, afgeragd horloge weer zo goed als nieuw te maken.
Misschien is dat ook wel gebeurt met een van mijn NOS Komandirskies met doosje en papier. Dat is (vind ik) een van de nadelen van deze hobby.

2 likes

Pfff het lijkt hier wel Marktplaats met 4-5x de marktwaarde voor die Raketa… :-1:

3 likes

Gaat 100 keer over de kop, conform jouw naam. :joy:

1 like

Ik vond die prijsstelling ook erg “interessant” :grin:

1 like

haha, ik ga morgen gelijk een kluisje huren bij de bank met zulke prijzen :crazy_face:

1 like

Heb 50 betaald voor een in NOS conditie van poljot24. Toch te voordelig verkocht! :thinking:

1 like