Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Heerlijk genieten met de Rus om.
200 m WR dus kom maar op !

9 likes

Nee, dat weet je van geen enkele handelaar of het nou horloges, auto’s of boten zijn…

Nee.

1 like

8 likes

Nieuwe aanwinst, met dank aan Stefan :sunglasses:

16 likes

Ik doe mee,

16 likes

Mooi hoe het datumvenster in de marker zit !
Nu wil ik m ook…

5 likes

Nice watch, Jeroen😀 Welk typenummer is deze Vostok? Is de bezel bijbehorend of mod?

1 like

Deze maar weer eens vandaag,
Русский сегодня

8 likes

Ik heb werkelijk geen idee of dit een bekend merk is. Maar kwam het tijdens opruimen tegen!

11 likes

8 likes

710 case
Vostok Amphibian SE 710557S
Alleen andere bezel insert (zelfde maat als SKX dus de keuze is reuze) en stalen band.
Sommigen vinden hem niet mooi maar bij hangt hij wekelijks om de pols !

3 likes

Molnija is een bekend merk. Ik heb het jongere zusje. :smiley:

Bij mij zit er een 3602 in, volgens mij decennialang het werkpaard van de Russische zakhorlogeindustrie en een kopie van de Cortébert 616. Ik denk dat er bij jou nog wel eens hetzelfde uurwerk in zou kunnen zitten. :v:

5 likes

Ook te koop bij Poljot24! :blush:

https://www.poljot24.de/uhrtypen/taschenuhren/molnija-taschenuhr-mit-kette-jagdszene.html

3 likes

Ben even wat aan het proberen. De smooth bezel op de grijze scuba. Omdat die ook een strakke metaal band heeft en koele kleur. Ter vergelijking eerst de groen/blauwe waar hij eerst op zat. Wat vinden jullie?

Bij mijn zonnepanelen gezien zomerse weertje momenteel! :sunglasses:

8 likes

Ik weet nog steeds niet of ik de 420 een geschikte kastvorm vind hebben voor zo’n gladde bezel…
ik vind ook de scuba dude wijzerplaat bij uitstek geschikt voor een duik/time bezel

1 like

Dank je, twijfel eerlijk gezegd ook nog. De klassieke bezel hoort er gewoon bij he. :thinking:

Heb ook nog een 090 en een 100 kast. Misschien is die 090 wel wat?

6 likes

doe dan die 100. maar dat is persoonlijk. De 100 vind ik echt gaaf, de 090 is niets voor mij qua formaat (terwijl ik toch 19cm polsomtrek heb)

Weer wat nieuws geleerd, thanks!

1 like

Ja die 090 is zeker een fors stuk ijzer. Zal eens proberen. Op de 100 zit momenteel een zeer fraaie bezel van am-watches. Tsja. :thinking:

2 likes



Ik zou zeggen, go for it! Hier tweemaal inspiratie (710 en 100 kast, beide met AM bezel)

6 likes