Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Mijn Raketa (zonder service-geschiedenis) ratelde bij mijn laatste duurtest van een week lekker weg met een gemiddelde van +2.1s/d. Valt vast nog meer uit te halen!

6 likes

Vanavond dus even ingelezen op dit Boctok Compressor project. Wordt hier toch wel enthousiast van en heb dit ook maar even laten weten. Hopelijk benaderd het resultaat de werkelijkheid close. Aardige discussie over het glas, acryl of saffier. Wel jammer dat waarschijnlijk acryl niet haalbaar wordt. Nou ja, als het maar zo veel als mogelijk overeen komt met het werkelijke glas.


Even langs paleis Soestdijk met mijn Komandirskie 020706.

8 likes

Vrijdag gentlemen :sunglasses:

8 likes

:flushed:

Mmmmm gaat Dimitri weer werken met een Chinese kastenfabrikant? Die snappen in sommige gevallen idd niet, of erger WILLEN niet snappen hoe je een kast bouwt met plexi ipv glas…

Mineraalglas, zoals in de eerdere re-issue is een no-no voor me.

Saffierglas zou ik wel kopen maar echt happy ben ik er niet mee, glas geeft zo’n andere uitstraling dan olexi.

klikken…

6 likes

Tok! :grin:

1 like

Ah vrijdag!

Okeah dag! Vers geserviced in Polen. :+1:

With the famous “super smooth” pushers! Klopt he @BG1?

13 likes

:face_with_monocle: een Vostok shirtje? Leuk man :facepunch:t5:

2 likes

Klopt, ben het met je eens. Nog veel open eindjes aan dit project. Maar waardeer het enthousiasme rondom dit initiatief wel. We gaan het zien, zonder goedbedoelde initiatieven wordt het leven ook zo saai!

Blijft ook een mooie hoor :heart_eyes: Misschien ooit :wink:

1 like

Yeps, andere constructie van de kast, de originele sturmanskie kast zorgt ervoor dat de pushers altijd wat stroef gaan.

1 like

Wat je natuurlijk ècht wil is het origineel! :wink:

8 likes

8 likes

Deze combi blijft erg leuk, gladde bezel met de wijzers. :+1:

2 likes

Thanks :+1:

Ik zit hier zomaar aan de eind van de week met een keus van historische proportie. Wat te doen met mijn Sturmanskie 31659:

Ben een tijd lang betrokken geweest bij onderzoeksprojecten naar conservering van audiovisuele kunst en mediakunst (kunst met een stekker) in het algemeen. Tijdens die periode kwam naar voren dat er heel verschillend werd gedacht over hoe conservering aan te pakken.

In het kort:

  • Zoveel als mogelijk oude onderdelen/mediadragers bewaren en functioneel houden voor het historische overzicht van een specifiek kunstwerk.
  • Restauratie met nieuwe technologie (bijvoorbeeld een video installatie ombouwen van VHS en CRT scherm naar DVD en LED scherm, het wordt inmiddels steeds lastiger om goede VHS en CRT schermen te vinden) waarbij look en uitstraling zoveel mogelijk behouden blijven.
  • Er waren zelfs participanten die er geen probleem in zagen een kunstwerk niet alleen te restaureren maar ook te “verbeteren” en “toekomstbestendig” te maken (dat gold dan meer voor non mediadragende (VHS tape, CD rom, DVD, etc) kunst, denk aan “De Lichtkrant” van Jenny Holzer of een computergebaseerd werk als “Super Bolt” van TM Sisters).

Mijn twee keuzes (zover ik die zie om het weer draagbaar te maken) bij de Sturmanskie zijn nu:

  • Het glas wat er inzat toen ik het kocht terug lijmen. Ik moet er rekening mee houden dat het glas niet origineel is, maar het glas en de manier waarop het bevestigd was is wel historisch correct voor mijn specifieke Sturmanskie. En ik kan niet echt achterhalen of er ooit een ander glas op heeft gezeten.

  • Een nieuw glas aanschaffen bij Cousins en dan maar hopen dat het past. Moet dan tegelijk gereedschap kopen dus heb enige investering te doen zonder echt zeker te weten of het gaat werken. Kan niet echt eenduidige informatie vinden wat wel en niet past en wat een historisch “correct” glas is.

Mijn keus gaat denk ik uit naar het terug lijmen van het glas. Glas is nog helemaal goed, geen barsten of stukjes uit met als voordeel dat de lijm die ik wil gaan gebruiken redelijk goedkoop is en vanuit Nederland te leveren.

Wat zouden jullie gedachten zijn over deze historische beslissing?

p.s Ik krijg geen poll geplaatst

2 likes

Heeft de Strela ook last van :grin:

2 likes

Eerste keuze zou ik voor gaan :+1:

1 like

Hele mooie combi inderdaad!

1 like