Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

:+1:t2:

Als dit ‘m wordt (ik moet deze dan wel zonder datumvenster zien te krijgen zoals de andere kleur) gaat de spinnaker er ook uit denk ik, die heb ik vooral om de kleur.

Welke andere te koop laten staan bedoel je?

Die je nu uit elkaar gaat trekken voor deze mod.

Hmm heb 2 vostoks waar ik nu 1 van ga maken (710 kast en datumloos uurwerk) en de rest van de onderdelen brengen (mogelijk) meer op dan die nu te koop staat.

Baf! Dubbelpost!
Radiation Resistant Sturmanskie

10 likes

Geel maar enkel vanwege het ontbreken van een datumvenster. Naar gelang ik meer naar horloge kijk valt het me op dat ik me vreselijk kan gaan storen aan een datumvenster.

Vandaar dat ik niet zo van de Seiko 5’jes ben (tot redelijk vaak een dag en datum venster), en waarom ik vermoed dat het kerstkado wat ik voor mezelf heb ingecalculeerd voor (hopelijk) 2020, een Oris Date pointer, een goede keus is.

Een date pointer is toch een elegantere oplossing in mijn mening.

1 like

Doe je het dan omdat het jeukt en je het kunt of omdat je iets mist in je collectie wat je niet - off the shelf - kan kopen?

Het zal hoe dan ook wel weer een knap staaltje en stijltje worden👍

1 like

Ah ok, dan blijft er 1 over en is de collectie er alsnog 1 lichter. Dat klinkt goed.

1 like

Hele goede vraag. Een combi, plus dat ik nog onderdelen heb liggen enzo. Ik twijfel vooral omdat het me wel gaaf lijkt deze combi (beetje over de top, dat wel) maar ik twijfel of dit er niet weer eentje is die ik niet ga dragen.

2 likes

Rood neem ik ook alleen maar als hij die zonder datumvenster kan leveren. Vind het niet zo mooi maar vooral bij Vostoks een gedoe met verzetten. Meestal laat ik de datum dan maar en dat slaat nergens op :joy:

2 likes

Heel andere optie

6 likes

Yep. Da’s een stuk beter :+1: :slight_smile:

1 like

Ik zou dan toch voor de gele gaan, net iets meer over the top.
En af en toe dragen is meer dan prima toch.

1 like

Ik ben om, ik had het datumvenster niet gezien.

En weer terug. :joy:

Té anders, wat mij betreft. Tof project, maar met een heel ander karakter dan het eerste ‘fout goud’.

Ik heb trouwens absoluut niets tegen op deze leuke discussie, maar is hij niet beter op z’n plaats in de Vostok-modificeerdraad? :innocent:

2 likes

Ja eigenlijk wel inderdaad, laatste paar mod polls van anderen waren ook hier, daar was ik eigenlijk op door gegaan :thinking:

1 like

Had mijn mijmeringen over een, wat denk ik eigenlijk een gemodificeerde Frankenvostok is, daar willen plaatsen als ik van het bestaan van dat draadje had geweten. Mea culpa, mea maxima culpa.

Hoop voor het weekend het donor horloge en andere onderdelen te hebben, dan nog even wachten tot ik de goedkope wijzertrekker en duwer uit China in huis heb.

2 likes

Okee, gaan we daar verder :joy:

https://www.horlogeforum.nl/t/vostok-boctok-wostok-praat-modding-en-fotos-spammen/96101/1100

1 like

Dan maar weer een zo standaard mogelijke Amphibia.

De meest stijlvolle van de scuba’s voor de Donderdag Meppeldag!

:beers: :wink:

6 likes

Vandaag Beeld en Geluid met als achtergron voor mijn Vostok Banana, TiTa Tovenaar! :tada:

7 likes

Een kleurrijk geheel! :+1::blush:

1 like