Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Kan nog wel door de beugel zeker​:innocent::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Zo ziet koffietijd er op een 24 uurs uit. SE doosje. :coffee:

De kaart van Antarctica met iets rechts van midden de markering v h onderzoek station Vostok uit 1957. Koudste plek op aarde.

Opmerkelijk, het 2431 caliber heeft 32 stenen. Wordt vaak als 31 steens aangeduid.

11 likes

Is de band bij de gesp 16 mm trouwens?

Even voor je gemeten André,
Ja 16mm.

Thanks, dan kan ik even zoeken naar een xs band met de juiste afmetingen.
De originele zal voor mij toch veel te lang zijn.

Graag gedaan. Ik heb ook geen dikke polsen hoor, en past toch goed. 2 gaatjes over. :wink:

1 like

Ik blijf hier maar kijken…en ik vind deze horloges toch echt iets hebben!
Maar eens gaan rondkijken om er 1 aan te kopen :wink:
Iemand nog tips ?

2 likes

Er gaat een wereld voor je open. :wink:

Kijk eens op de site van Meranom.com. Prettige betrouwbare webwinkel.

Poljot24 is ook prima en dichterbij. Maar duurder.

1 like

Komandirskie.com heb ik ook goede ervaringen mee.
Heel soms wel eens een goede deal op eBay te vinden.
Of plaats een gezocht topic. Zat forumleden die je dan iets aanbieden.

3 likes

Staan hier ook oudjes op of alleen nieuwe ?

De Strela nog een dagje.

14 likes

Hier staan ook alleen nieuwe op ?

Ja, klopt. Zelfs op eBay zijn de meeste listings nieuw.
Op etsy staat wel meer oud spul:
https://www.etsy.com/search/vintage?explicit=1&q=vostok&page=1&order=most_relevant&item_type=vintage&ship_to=NL&price_bucket=1

Zijn wel heel verslavend, leuk en aangenaam om dragen :confused::sweat_smile: kleine waarschuwing

1 like

Ja ik zoek toch meer het oude :slight_smile: ik ga eens even rond kijken

Bij Poljot24 is een rariteiten afdeling. Daar staan gebruikte of NOS exemplaren. Maar wel heel mooie en prijzig soms. Voor gebruikt inderdaad goede tip van @JanDoedel.

Ik zoek zelf ook op ebay.com. Met succes vaak. Niet eBay.nl. Let dan goed op referenties van de verkoper.

1 like

Hallo allemaal,
Is hier nog iemand die me aan een “smooth” bezel voor een Vostok Amphibia 420 kan helpen?
Ik hoor het graag of iemand er nog een over heeft.
Groeten,
Marijn

Net terug van een weekje ontspannen in Scandinavië. Gek genoeg neem ik, zonder er over na te denken, eigenlijk altijd deze Boctok beater mee. Waarom? Geen idee, zit fantastisch en al jaren mijn trouwe metgezel. Spaar haar nooit, bomen rooien, hout kloven, extreme outdoor activiteiten in regen en wind, altijd om. Maar vanmorgen realiseerde ik mij ineens dat dit mijn oudste Boctok is. 25 jaar geleden gekocht op een markt in Irkoetsk, net voordat ik (had de net aangeschafte Boctok om) een duik nam in het 3 graden koude Baikal meer. Volgens een Russische sage ben je na deze duik onsterfelijk. Wat het in ieder geval wel bewijst is dat je een sterk hart hebt als je dit langer dan een minuut volhoudt. Over volhouden gesproken, realiseerde mij vanmorgen eveneens dat deze Boctok nog nooit open is geweest en dus nog nooit een service beurt heeft gehad. Echter wel een afwijking van -63 sec/24uur. Ga een experiment aan, deze Boctok zo laten, niet openmaken en volgen in hoeverre het verloop in de komende jaren zich manifesteert. Blijf mateloos onder de indruk van de degelijkheid van de Boctok, na 25 jaar zonder enige service.

12 likes

Wat gaaf man! :ok_hand: Het zijn inderdaad gewoon bijzondere horloges en je snapt niet hoe ze het voor dat geld zo goed en duurzaam kunnen maken? :slightly_smiling_face:

Een jaar of 5 terug had je op YouTube het kanaal van Simon Crane uit de UK. Hij heeft de Vostok Amphibia aan zware tests onderworpen. Wellicht ken je die filmpjes, zo niet dan hier een link naar deeltje 1 van die tests. Ik heb er destijds van genoten … :wink:

4 likes

Leuk man! Een horloge met zo’n historie. Mooi verhaal ook.
Persoonlijk zou ik de betoonde trouw belonen met een servicebeurt. :blush:

1 like