Ik kon het niet laten rusten.
De boel weer open en wat ik al dacht, de Favinov plaat zat wat scheef maar wel muur vast.
Toen ik het er uit wilde halen liet het uurwerk los, lagen de wijzers tussen de dial en het glas.
De dial kreeg ik niet los, met een tangetje geprobeerd op de pennetjes die op de achterkant van de dial zitten. KNAPT IE AF !!
Een tweede poging heb ik niet gewaagd, zonde als ik de dial niet meer zou kunnen gebruiken.
Dan maar proberen door te hefbomen door het ronde gaatje met als risico schade aan het glas of aan de dial.
Nog overwogen om het te proberen bij het datumvenster maar dat leek me een te zwak punt.
Het is gelukt om de dial en wijzers te " bevrijden " maar met krassen aan de binnenkant van het glas tot gevolg.
Jammer maar helaas.
Hé, wat zonde man!!
Hoe komt dat nou? Heb je vooraf de dail in de kast gepast voordat je hem op het caliber plaatst? Soms is het inderdaad lastig de dail vlak op het caliber te plaatsen. Ik check altijd even vooraf of de pennetjes 90graden staat tov dail. Fixatie schroeven niet te strak aanzetten, daarmee vervorm je de pennetjes dusdanig dat de dail de volgende keer nauwelijks los komt. Na het plaatsen van het complete caliber in de kast moet je het altijd kunnen draaien wat aangeeft dat je speling hebt. Wel jammer want inderdaad is de combi messing met groene dail heerlijk om naar te kijken. Overigens vind ik de kleur van de band heel mooi. Gisteren een vergelijkbare kleurcombinatie in de Oris etalage zien liggen. Uiterst smaakvol.
Ja inderdaad wel een beetje balen maar goed, dat gebeurt wel eens hè.
Hij gaat wel in een 420 in elk geval, deze kast had ik nog maar draagt niet zo prettig.
En de onderdelen voor het volgende project ( ik zeg nog niets ) zijn al weer onderweg.
Leuk Maurits, weer een liefhebber.
Met beide kun je heel blij zijn, maar bij welke krijg je de beste klik. Ga je alleen dragen en genieten of ook een beetje modden. Ook in dat geval is er voor zowel Seiko alsmede Boctok voldoende parts te vinden.
Leuk, cyrillische toetsenbord ingeschakeld?
Neem me maar niet kwalijk, zit op een Russische cursus voor beginners. Dus heb daar momenteel veel aandacht voor.