Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was met mijn Weishi opmerking. Zo’n timegrapher is wel super handig maar genereus voorstel van @vouwfietser. Even afwachten is zeker de moeite waard.

2 likes

6 likes

Mooi Molnija, zo gekocht of zelf zo gebouwd? Zoek al een tijdje naar een losse kast voor de 3602 zoals dit. Nergens los te koop. Althans, ik kan het miet vinden.

1 like

Zo gekocht via Ebay :wink:

Volgende keer even het glas lichten, veel makkelijker!

Bedankt voor de tip :+1:, toch wel raar dat qua design je het palletje te diep in kan drukken waardoor er ruimte ontstaat waar dan een ander onderdeeltje onder veerspanning tussen schiet. Zou eigen een stop op moeten zitten zodat ie maar x aantal diep kan. Achja zal het wel weer overdenken :rofl:

Yep, die is voor de beat error. Als deze erg afwijkt dan eerst deze goed zetten en daarna die voor de tijd.

3 likes

7 likes

7 likes

Winters plaatje dan maar? Zoals het “vroeger” ook in Nederland was met Sinterklaas. Ja heb ik nog mee gemaakt. :wink::santa:

8 likes

Na de bezel te hebben geflambeert, nu een flame grilled band.
Niet omdat het moet maar omdat het kan :smile:

Daarna nog even een schuursponsje er over.

9 likes

Ik heb even wat opgezocht :nerd_face: maar sneeuw met sinterklaas is zeldzaam :sweat_smile:

Als kind (kom uit `70) kan ik het mij ook niet herinneren, en nu snap ik waarom :grin:
Wel koud dus, maar blijkbaar amper sneeuw. Kerst trouwens ook, maar goed…

2 likes

Klopt zeker hoor. Maar ik was 10 in 1963! Mijn moeder ging altijd op de fiets naar de dorpsschool waar ze les gaf. Maar toen bracht mijn vader haar met de trekker om door de sneeuw duinen te komen. :blush:

3 likes

Er komt een nieuw Vostok Amphibia model, 170 kast:

http://vostokinc.com/catalog/amfibiya_muzhskaya/17/

Twijfelde even omdat er een paar zijn die er op lijken. Maar is inderdaad nieuw he? Heeft wat van een opengewerkte 090. Mooie strakke kast.

Vandaag een Poljot om.

13 likes

Na 3 weken bij de douane te hebben gelegen, is het laatste van mijn knutsel pakket nu ook binnen. Ik heb vandaag helaas geen tijd om het in elkaar te zetten, maar ik ben erg benieuwd hoe het in elkaar eruit zal zien.

6 likes

Heren wie kan me helpen ik krijg de nieuwe kroon er niet in ik dacht dat ik hem goed had uitgetrokken in de 2e stand wat doe ik verkeerd

Hier moet ik toch drukken om hem erin te krijgen

2 likes

Soms blijft hij niet meteen zitten. Een tip wat ik had gelezen is om hem erin te schroeven en dan het horloge op te winden en iets te laten lopen. Blijkbaar wilt de stem op sommige tijdstippen niet vast zitten.

1 like

Aardig project! Ben benieuwd. Mooie dial ook. Maar je bewaard de klassieke scuba dial toch ook? Die nieuwe versies hebben minder sunburst maar wel een prachtige groen-grijze “zee” kleur.

Met de nieuwe bezel nog iets doen? Borstelen of messing look? (Weet niet of het chroom of rvs is.)

1 like