Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Ai, dat is zonde man. Ik heb geen flauw idee. Heb te weinig verstand van het motortje zelf.

1 like

Mooie foto :+1: van gisteren,
maar ietwat gekanteld :thinking:
image!

Misschien nog mooier :ok_hand: als je ‘m recht trekt:
image!
Succes in het :maple_leaf:-draadje :smiley:

7 likes

Thanks, maar ik heb hem juist met opzet een klein beetje gekanteld. Anders is ie zo statisch.

2 likes

Ah, oké, daar heb je wel een punt.
Niks meer aan doen :+1::smiley:

1 like

Ik let daar altijd wel op want ik heb haat aan foto’s met een scheve horzion.
“Dat zie je toch!” denk ik dan altijd :sweat_smile:

1 like

Is dat nodig? Een onderhoudsbeurt lost het probleem van een plakkende veer toch op? :thinking:

Ik heb het al tot twee keer toe gehad met een oud uurwerkje.
Ook het hendeltje verzet en na een dag of twee einde oefening.

2 likes

Deze was nieuw :thinking:

Secondenwijzer deed vervelend dus denk dat ik ergens te hard gedrukt heb ofzo…

2 likes

Ik ben hier lang niet meer actief geweest. Niets gepost, wel af en toe meegelezen.
Maar Russisch-Sovjet horloges blijven altijd boeien.

Heb echter wel het gevoel dat al die jaren 80 en 90 Komandirskies meer van het “13 in een dozijn” zijn. Zelfde horloge, alleen kast en wijzerplaat anders.

Een jaren 80/90 Amphibia heb ik nog niet, is ook bijna niet te krijgen in (bijna) NOS staat.
Op Meranom is niets wat mijn aandacht trekt (die Buyalov’s zijn niet zo bijzonder).

Poljot24 verzendt sommige horloges zonder bijbehorende originele verpakking en papieren. Ik vermoedde dit al en las dit ook al op forums.watchuseek.com. Geen idee waarom de originele verpakking en papieren niet worden meegezonden.

Doet voor mij een beetje af aan de authenticiteit van het geheel (al zal het daar ongetwijfeld goed mee zitten). En voor het geld dat sommige horloges kosten, verwacht ik wel een complete originele set (horloge, origineel doosje en papieren). Noem mij maar mierenneuker, maar zo ben ik.

Die mooie Okean zoals Omega73 heeft, blijft dus nog op de lijst staan. Je schijnt ze in Oekraïne en Rusland nog steeds nieuw, mét origineel doosje en papieren te kunnen krijgen. Goed, zonder twee lederen straps, maar dat vind ik dan weer minder jammer.

1 like

Is het niet alleen de balansveer? Dan hoef je toch niet een heel uurwerk te vervangen?

1 like

6 likes

Heel mooie sfeer foto inderdaad.

Persoonlijk vind ik dat scheve juist het mooiste.

Heeft juist iets “dramatisch” die scheve achtergrond. Alsof je naast dat horloge in die plas ligt en schuin omhoog moet kijken.
Horloge mooi scherp.
Top foto van @GiveMeYourDough :+1:

Ik lees net dat jullie dat al besproken hadden excuus. :wink:

2 likes

Tsja, bij Meranom,
balansveer 5 euro maar uitverkocht.

Uurwerk 45 euro, en leverbaar en dan doet alles het weer.

Ik zou, als niet horlogemaker, ook laatste doen. Je bent niet zeker of er misschien nog iets stuk was en voor zo’n laag bedrag.

Klopt. Mijn Amphibia’s hadden wel orginele doos en papieren. De Poljots niet allemaal.
Maar wel nette beschrijving en doosjes. De Strela een heel erg mooi kistje erbij.

1 like

Jawel hoor, die zijn echt wel te vinden, de meest voor de hand liggende kanalen zijn Ebay en/of een andere verzamelaar. Op Ebay moet je er alleen wel het geduld voor hebben en regelmatig het aanbod controleren.

1 like

Klopt,
zoek je een bepaald model Amphibia @Turbulentie?

1 like

Jazeker, jij hebt er verstand van. 350 Desmo is van mij.

1 like

Beide besteld, is niet zo duur. Weet niet of het me gaat lukken om een balansveer te vervangen. Eens kijken of t lukt

1 like

Ik ben nog steeds verliefd op die Okean reissue. Echter verwacht ik voor bijna €700,- euro toch wel een originele doos met papieren. Het is wel netjes dat Julian een glazen achterkant + twee extra lederen straps meelevert in een lederen etui, maar ik hecht toch meer waarde aan het originele “totaalpakket”.

Een Moskou 1945-1995 3133 wil ik nog steeds, maar ook die is niet te leveren met originele doos, strap en papieren. Op eBay wel kunnen vinden, maar de uur en secondewijzers zijn duidelijk niet origineel.

Waar zoek jij op? Een paar maanden terug had ik het op dit topic ook al over en dat ik niets kon vinden. Dat geldt nog steeds. Door gebrek aan tijd kijk ik niet zo vaak meer in tegenstelling tot de maanden ervoor, maar ik kan nooit wat vinden. Of het is oude troep om mij zo uit te drukken.

Ik heb niet echt een voorkeur. Ik koop wat ik kan betalen én wat ik mooi vind. :slight_smile:

1 like

Thanks. Was een beetje het idee om een snelle foto te maken maar al met al was ik er toch even mee bezig. Stapeltje stenen, horloge in balans erop, achtergrond erop krijgen en het horloge redelijk in beeld. Zag al een collega vreemd kijken die op een afstandje voorbij liep. Die zal ook wel gedacht hebben wat zit die gozer daar raar midden op het spoor :sweat_smile:

1 like