Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel II

Originele OKEAH’s NOS, no way, bakken aan frankens met chromen kasten, verkeerde deksels, bijgezochte doosjes en papieren, dat wel…
Ik heb wel een originele te koop btw

2 likes

Hij bedoelde de re issue Bas. :wink:

Maar misschien is die orginele van jou nog wel interessanter voor hem.

2 likes

Heb een tijd geleden bij Catawiki ook een een CCCP gekocht. Was nieuwsgierig en had geluk dat het niet druk was met bieders. Dus dit horloge voor weinig kunnen scoren. Bij nader inzien herken ik er weinig Russisch aan tenzij ik mij ernstig vergis. Denk zelf dat ie bij de Russische zuiderburen vandaan komt. Voor de rest een prima klok en best fraaie dresser. Draag hem alleen niet zo vaak.

7 likes

Dat is ook mijn idee bij het merk.

1 like

Er zou een Slava 2427 inzitten? In ieder geval is dat dan Russisch.

1 like

Klopt, zit er ook in. Maar zijn deze calibers ook niet veelvuldig nagemaakt? Vond de Russische s2427 normaal gesproken beter afgewerkt dan het werkje wat in mijn CCCP zit. Wat ligt er bij jouw onder de CCCP motorkap, @horlogista?

1 like

De Slava 2427 :wink::wink::muscle:t2:

3 likes

Zie wel enige overeenkomst: :wink:

Vandaag weer een een handwindertje. Die passen tenminste onder de boord van een trui😁

6 likes

Is dit bullshit horloge? Paus was Pools maar was niet populair bij ussr in die tijd?
Iemand ideeën?

1 like

Extremely rare is soms natuurlijk ook met een reden hè. Dat bijvoorbeeld iedereen en z’n meef dat ding al hebben weggegooid.

Klopt, die zijn nog nieuw te krijgen met originele doos en papieren. De oude zijn wie weet hoe vaak gedragen en/of gerepareerd. Hecht toch meer waarde aan een splinternieuwe. Maar aangezien Poljot24 geen originele doos en papieren meelevert, valt die af.

Lijkt een beetje Poljot Deluxe achtig, al kan deze “CCCP” daar niet aan tippen. Kast zal ook groter zijn dan die van een Poljot Deluxe.

De mijne ook.

Jammer van die rode glazen deksel. Zo lijkt het net iets uit Star Wars. De details ontgaan teveel door dat rode glas.

Gold hetzelfde ook niet voor de Chinezen? Denk dat handel gewoon handel is zonder politieke overwegingen.

7 likes

Mooi die Druzhba,best wel een biijzonder horloge wat geïntroduceerd is tijdens de eerste tentoonstelling voor Economie en Cultuur van de USSR in Bijing, China in 1952… Prachtig bewaard gebleven wijzerplaat trouwens. :slightly_smiling_face:

1 like

Vrijdag heren…Vostok.

8 likes

Ik doe mee Frans!

7 likes

Nu naar herkomst op de kaart. Alles uit de “bay” gevist. :wink:

4 likes

6 likes

Iets compleet anders. Een Sekonda ( export versie van Zaria )
Met 40mm best een groot horloge.

5 likes

Geinig :sunglasses: