Zo kwam het bij niet over eigenlijk werd er juist door gemotiveerd.
Gelukkig maar. Blij dat jij er doorheen kon kijken en met meer respect naar het product kijkt. Misschien was ik wel te kritisch.
Tjonge, zijn hier ook MN-strap liefhebbers? De bandjes van Erika zijn nu al €75. Soortgelijke bandjes vind je ook elders wel, maar een keer zo dun en niet je van het. Gelukkig zag ik hier op het forum een alternatief adresje in Australië. Ik dacht, tja import gedoe, vast ook duur, maar inclusief verzendkosten heb je er een voor net geen 40 dollar, Ausie dollars wel te verstaan, da’s €26,50 en dat is wel heuuul veuuul minder dan bij Erika met haar MN straps. Ik dacht even laten weten.
Altijd handig Hans. Heb er in het verleden ook een paar gehad en dragen erg fijn. Nadeel de prijs inderdaad. Heb een paar van Crown & Buckle (chevron) en die zijn ook comfortabel en niet al te duur. Standaard shipping vanuit US is ook niet heel duur.
https://www.crownandbuckle.com/straps-by-type/chevron-watch-straps.html
Vandaag heb ik een zakhorloge gekocht. Een Molnija met een 3602 uurwerk. Dat was eigenlijk en beetje toevallig, want ik was er niet echt naar op zoek. Ik zag dat de verkoper in de buurt woonde, het uurwerkje nog prima liep en de prijs was redelijk. En, ik herinnerde me het topic van @Lexaf over marriage horloges, waarvoor een Molnija uurwerk wordt gebruikt.
Zelf had ik al een Flieger gemaakt van een Seagul ST36 en een Unitas Eta 6498 en een Sturmanskie met een Molnija stond nog op de lijst. Die van @DirkT ziet er wel heel leuk uit.
Maar eigenlijk is het een heel leuk zakhorloge, misschien wel zonde om deze om te bouwen naar een horloge…
Snap ik volkomen. Deze ziet er inderdaad redelijk ongeschonden uit en te mooi om te doneren aan een marriage. Zo te zien heeft het uurwerk nog geen reparatieschroevendraaier gezien. Komen er wel meer voorbij.
Heb hier ook nog een Molnija zakhorloge liggen. Niet zo netjes zoals die van jou maar ook ik was een beetje zoekende wat ermee te doen. Misschien is dit wel een goed idee! Bedankt voor het delen!
Goedemorgen
Datum eens juist gezet (blijft toch een werk), en zie nu dat uur-minuut niet perfect uitglijnd zijn.
Iemand een idee van leeftijd? Deze kast is een vroege soort meen ik. Early ‘80s?
omstreeks 1990, dial nr 550
Dit weekend m’n eerste Rus besteld & now we wait.
Als hij er is volgen er uiteraard foto’s!
Blijft een plaatje om naar te kijken! En mooi!
Als een 3602 uurwerk past in een kast voor een ST36, dan zijn er kasten van 41mm beschikbaar. Dat is interessant, want 44 a 45mm vind ik echt te groot. De keuze in wijzerplaten is dan beperkter. Dat dan wel.
Kwam ook kasten van 40mm tegen:
3602 uurwerk is geloof ik 36mm,dus dan zit je wel op minimaal 40mm kast ben ik bang.
alleen kan lezen13 08 1961
mooie wijzerplaat
Bert veel geluk in je nieuwe woning ,ook namens mijn vrouw .je moet het wel opknappen denk ook qua verf kleuren. Haarlemmerdijkies zegt mijn vader ook altijd is dat iets uit Amsterdam ik weet wel de Haarlemmer straat
Ruzie maken Richard. Daar houd Bert niet van.