Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

ik heb een complete 710 kast voor je wel zonder uur werk en kroon ,ik weet niet of dat past en of het glas er heel uit gaat .

4 likes

Bas, misschien heb ik er nog wel een voor je liggen. Zal vanavond even kijken.

Let wel: dit glas krijg je er alleen op met een zware glaspers (ivm de waterdichtheid en druk)!

3 likes

Eindelijk mijzelf eens moed ingesproken en deze Zaria aan een timegrapher app gehangen. Het horloge liep vanaf de aanschaf zo’n 2 minuten per dag te snel en de app was het daar mee eens. De app gaf tevens een beat error van 4 ms aan.

Heel lastig was dat beide levers onderling frictie vertoonden, wat reguleren gecompliceerder maakte. In hoeverre zo’n app betrouwbaar is valt te bezien, maar dit is het resultaat. Ik laat 'm nu een dagje of wat lopen.

11 likes

He mensen, ik gooi nog maar een keer op. Heeft er nog iemand een lege kast liggen voor een Amphibia?
De hierboven genoemde 710 kast wordt het niet ivm teveel herstelwerkzaamheden.
Ik zoek een lege 420, 710, 150, 100, 110, 120 of 670 kast.
Stuur me even een pm als je nog iets hebt liggen.

2 likes

12 likes

Goedenavond kameraden,
Ik speel met het idee om een een vintage Kommandirskie of Amphibia aan te schaffen.
Maar ben nog heel voorzichtig in de oriënterende fase welke dat zou moeten zijn.
Het moet uiteraard wel echt een iconisch/klassiek model zijn, enige eis die ik stel is dat het geen chroom moet zijn

Wie gooit er eens met een aantal modellen ter inspiratie of waar ik naar zou kunnen kijken?
Ben wat betreft vintage Vostok redelijk blanco :sunglasses:

Dank alvast!

3 likes

De Amphibia met 119 kast is behoorlijk iconisch. Daar is ook een heel zeldzame 300m versie van. En de reisseu 1967 is er van afgeleid. Ze dragen ook erg prettig.

https://www.ussrtime.info/008.html

Nr 0075 op de website van de helaas overleden verzamelaar Mark Gordon.

Voor zover ik weet zijn alle Amphibia kasten van rvs. En standaard 200m waterdruk bestendig. Of bij een bepaalde reisseu van brons. De vintage Komandirskie 's zijn minder waterdicht en verchroomd of soort van goudkleurig.

Of wat gewoner een vintage scuba dude.

Of de radioroom versie met de zend frequenties op de dial.

En ook niet te versmaden de Desert Shield met zijn bijzondere verhaal.

En als laatste een filmster in de film Zissou.

Met dank aan Meranom. :grin:

(inspiratie genoeg eerst? :wink:)

4 likes

Dan moet je al goed op zoek gaan en gaan ze dadelijk aan de prijs

3 likes

Helaas niet in voorraad :roll_eyes:

1 like

Jammer maar thanks for looking!

2 likes

Да, heb er drie op voorraad en kan er wel één missen.
PB maar ff.

3 likes

Mooie wijzerplaat, lijkt wel emaille. Is dat ook zo?

3 likes

ik durf het niet te zeggen. Ik heb het uurwerk nooit verwijderd.

1 like

Nou, open die gereedschapskist. :laughing: :laughing:

3 likes

Omdat ze samen zo’n mooie setje zijn………

12 likes

ik kan je wel vertellen dat het een mini uurwerkje is. Zarya maakte vooral dameshorloges, dus misschien niet vreemd.

1 like

Ik dacht heel even dat je de fraaie Sturmanskie kast ging afdraaien Dirk. :thinking::grin:

3 likes

Dan vallen inderdaad alle komandirskies af, die zijn allemaal verchroomd of hebben die titanium nitride coating die net zo snel slijt.

Als je een afwijkende wijzerplaat wil dan zijn de ronde 420 en octogonale 320/470 de aangewezen modellen.

Iets met Valentina

De radioroom

De 119 in een beperkt aantal wijzerplaten.

Een neptune als scuba of de gekleurde. @MartijnV heeft nog een hele speciale 960, iconisch maar lastig te vinden.

Een klassieke ministry

Oversized

En anders zo’n 350 of voorloper met “swing lugs”. Geen fan van persoonlijk, ik heb ze, maar draag ze nooit omdat ik geen bandjes naar mijn zin kan vinden ervoor.

18 likes

Nou, uh, dat dus! Mooi overzicht Mark! :nerd_face:

3 likes

Ik heb het op zo’n Harrison draaibank gedaan de te Rijkswerf ,en op de Hembrug dat is al meer 40 jaar terug AT inrichting . Nooit gelukt dat was een seiko

1 like