Tips hierboven al gegeven. Als je zelf geen gereedschap hebt, dan wordt het lastig natuurlijk. Geen idee waar je woont, maar zoals @Omega_73 al voorstelde, misschien woont er een handige HF’er vlak om de hoek.
Blijft een top combinatie zo!
Is er toevallig iemand in Den Haag die verstand heeft van vostok uuwerken en de juiste tooltjes bezit om mijn probleem op te lossen? Zo ja hoor ik dat erg graag!
Ik heb een paar maanden gelden een nieuwe gekocht ,van die oude pc had ik nog wel verstand van uit begin jaren 2000 ,maar daar na nooit meer in verdiept. de techniek gaat zo hard als je het niet bij houdt wat je nu koopt is al achterhaald. In ben opgeleid met potlood en een pen een paar tabellen boekjes en zo’n wetenschappelijke rekenmachine.
Zonde mooi horloge.
Als je een oude schuifmaat hebt lukt het ook wel met beleid.
Ben erg blij met dit horloge het lijkt wel nieuw het zal zeker 40 jaar oud zijn zo’n 470 kast, maandag doen ik het om Bert. ik er goede reacties op gehad nog mooier dan de 119 ik plaats het in een aparte doos mijn box is vol .
Ja wij hadden 2 pc’s op kantoor voor 5 man in 1989. Maar die jonge gasten zaten er steeds als eerste op. Toen maar een privé gekocht, kon ik thuis oefenen.
Klopt Richard. Ik doe het met net zoiets. Zelf een messing stift in houten handvat gemonteerd. Punt wat in model geslepen. Werkt prima voor die ringen. Steeds even over pakken naar volgende groef, en rustig duwen.
Ja dit horloge is USSR . Ik weet niet precies welk jaar . De rode accenten zijn apart !
Loopt goed kortom mooi horloge . Richard veel draagplezier met deze topper !
ik weet nog zo’n windows uit 1991 floppy disk a en b nog ouder.
Ja kan maar heb ik maar één keer gedaan ,de pen zat bijna op mijn bot toe toen het er afschoot .
Van je af duwen Richard. Maar is inderdaad even goed concentreren. En die punt goed aanpassen aan de groef. Ik had eerst zo’n. 2 en zo’n 3 tand draai ding. Maar die pasten ook niet lekker. Bang dat ik krassen op het horloge zou maken.
twee punten werken niet lekker drie is beter maar daar ga je ook van af .alleen het schiet niet zo snel je hand in .bij een horlogemaker dat apparaat met dat wiel boven op horloge in geklemd het is net een soort kolomboormachine.
Ja dat lijkt me het mooiste. Maar voor dat hobby werk van mij voldoet dit genoeg.