Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

7 likes

In Vietnam werd idd Nikon gebruikt. zwart wit foto’s kunnen heel mooi zijn ,ook vaak filmen

1 like

Mooie camera Richard! Zuinig op zijn. Ik weet niet of die kelder vochtig is? Zit daar ook een klein batterijtje in? Dacht het niet. Daar zat misschien zo’n lichtgevoelige cel in voor de belichtings meter. Anders verwijderen ivm lekkage. Ja die Agfa dingen met sensor ontspanner herinner ik me ook. Dat was toen een noviteit. Mijn eerste was een Agfa Isoly.

3 likes

nee die is zo droog als een kurk ,er zit een knoop cel accu in idd voor de belichting de accu zit er nooit meer in dan is ze naar een paarjaar verrot. die afga heb ik gekocht bij zo’n PMT tehuis in 84

2 likes

Volgens mij was het Robert Capa die ooit zei “if your pictures aren’t good enough, you’re not close enough”

4 likes

straks naar de chinees met deze oude rus.

9 likes

Goed gezegd, niet voor niets zijn grote voorbeeld.

3 likes

Wat ik zo even snel gezien heb zie je daar wel wat van terug in zijn werk, zonder te imiteren. Ik heb sowieso veel bewondering voor oorlogs- en fotografen in conflict situaties. Eigenlijk voor alle vormen van journalistiek die zich in het hart van een puinzooi begeven.

3 likes

Je moet heel wat lef hebben, zeker. Je kunt maar zo ook even in een ‘andere’ zoeker te zien zijn. Of zoals Capa op een landmijn stappen. Toevallig vanavond een veteraan bij een herdenking op tv, die juist uit therapie leger fotograaf is geworden.

4 likes

Tegenvallertje vandaag. Mn een maand geleden ontvangen Amhpibia 420 scuba dude wil na een aantal dagen stilstand in de horlogedoos niet meer lopen. Zowel handopwinden als een tijdje schudden mogen niet baten… :frowning:
Mailtje naar de verkoper gedaan, now we wait…

1 like

Das niet zo mooi… Lopen de wijzers niet aan? Had namelijk laatst ook zoiets. Tijd verzet en toen liep hij weer totdat ie op dezelfde tijd aankwam…

1 like

Net even geprobeerd maar dan zie ik de secondenwijzer vooral heen en weer schieten tussen 2 punten (ruwweg tussen 40 en 50 seconden). Maar gaat niet lopen erna…

Dat is een tegenvaller Ricky … even afwachten wat verkoper zegt .
Hou de groep op de hoogte van de ontwikkelingen . Hou rekening met wachttijd voor het horloge weer terug in jou bezit is en eventuele kosten .

1 like

Dank Bert. Zal jullie zeker op de hoogte houden.
Zal bij opsturen inderdaad eerst eens gaan kijken naar die kosten, want als dat te gek wordt moet je je afvragen of hij een horloge van 50/60 euro het de moeite uberhaupt wel is.

We houden goede moed!

1 like

Het gaat hier ook om de tijd voor je het horloge terug heb , kosten van het maken is waarschijnlijk garantie maar kosten van porto …

1 like

Tijd is niet heel erg, genoeg wat er anders om de pols kan in de tussentijd. Inderdaad de porto/verzendkosten kunnen wellicht gaan tegenvallen, we gaan het zien!

1 like

Succes ! :+1:

1 like

Iaatst zijn ook regels veranderd voor artikelen uit een niet EU land , Alibaba enz .
Ik bedoel dus dat je niet douanekosten , inklaring en BTW betaal over je eigen horloge …

1 like

Dat is vaak het punt. Lullig dit. Al eerder genoemd maar betaal jij met PayPal? Dan kun je de porto kosten terugkrijgen bij garantieclaim

2 likes

Dit was inderdaad een PayPal aankoop, dank voor de tip!

2 likes