Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Nu we toch off-topic bezig zijn over fotografie… mijn oudje.

10 likes

Kun je wel zeggen Hans! Maar een knapperd hoor.

2 likes

Bespeur ik een trend met de automaten van Vostok? Of is het een kwestie van “Slecht nieuws reist te paard, goed nieuws te voet”?

Ik loop nog steeds na te denken over een een Amphibia; alle Russen die ik nu heb zijn handopwinders.

2 likes

Ja. Wat mij betreft. Opmerkelijk vaak bij nieuwe Amphibia’s. Bij oudere valt mij dit niet op trouwens. Slechtere kwaliteitscontrole vrees ik.

3 likes

Laten we elkaar op dit punt zeker op de hoogte houden. Eerder hebben we met elkaar al kunnen concluderen dat de eind controles van Boctok er niet op vooruit gaan. Misschien ook even vaststellen van welke tussenhandel de probleem uurwerken komen. Misschien zit er een trend in en komt er een logische verklaring uit. Het zou mooi zijn als er binnen europa een Boctok garantie organisatie komt. Zou toch heel erg jammer zijn als mensen vanwege de kwaliteit zouden afhaken een Boctok te kopen. Juist nu het merk en imago heeft onverwoestbaar te zijn.

5 likes

Mee eens Dirk. Zou prettig zijn als je bepaalde handelaren kon aanwijzen waar je beter niet kunt kopen. Maar heb altijd begrepen dat Meranom een echt officiële dealer is. Ook ietsje duurder soms. Maar daar juist 2 keer achter elkaar een garantie claim moeten maken.

Je verwacht toch dat een grote dealer toch gewoon de A kwaliteit batches heeft?

4 likes

Heb deze specifieke Amphibia gekocht bij http://chistopolcity.com/.

4 likes

Ook een bekende. Volgens mij ook officieel. Maar als het anders is hoor ik het graag. Hoewel, onbeveiligde website?

4 likes

Dank je wel. Wil het wel gaan bijhouden. Dus iedereen die een garantiegeval heeft met een Boctok type Amphibia, komandirski of welk model type dan ook, laat het weten. Zou fantastisch zijn als daarbij ook het serienummer en/of productie batch erbij wordt vermeldt. Als je het anoniem wil houden ook geen probleem en stuur mij dan een PM. Zal uiteraard nooit de gegevens van de koper noteren maar het gaat mij uitsluitend om een trend te kunnen achterhalen op basis van type, model en distributeur.

3 likes

Bij mij waren het 2 heel verschillende. Een 24 uurs SE en een standaard automaat. Juist van de SE had ik het niet verwacht.
En het waren ook heel verschillende gebreken. Een zwaar lopende rotor en een niet wisselende datum.
Ik heb tot nu toe het gevoel dat het de aandacht bij de af montage is. Misschien te weinig tijd? Of motivatie?

3 likes

Heb wel een excuus om ze weer te showen. Zijn wel mooie he? :wink:
En lopen nu wel perfect. :blush:

De SE komt uit 2019 en de scuba uit 2020.

8 likes

Waar vind ik deze nummers :nerd_face:?

3 likes

Op dat papiertje in de doos.

Hier staat datum en dealer. Zal eens aan de andere kant kijken.

Net even gekeken. Dit papiertje met stempel moest ik opsturen voor de garantie claim. Vandaar dat ik toen nog even foto maakte. Heb nog een deel, maar daar staat datum en typenummer. Zegt niks dus. Maar jij hebt dat stempel deel misschien nog? En dan achterkant?

5 likes

Precies, laat maar weten.

2 likes

Ik mis stempels…
Tevens foto achterkant van stempeldeel

3 likes

Ik heb twee horloges gekocht bij .chistopolcity.com daar staat bij mijn ook geen firma naam vermeld.

2 likes

ook al is het onder de 22,00 EUR, je betaald zelf taks over de verzendkosten .

1 like

Is die 17 het batchnummer Dirk?

2 likes

Ik ben even zo brutaal geweest om u foto te downloaden

paars serie nummer ,grijs onbekend ,roze datum aanmaak fabricage

4 likes

De enige overeenkomst tot nu toe is dat het allemaal 420 kasten betreft. :slightly_smiling_face:

1 like