Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Jan je bedoelt de garantie. met 420

1 like

Het deel no OTK weet ik niet zeker maar vermoedelijk is dit het batchnummer. Ga dit even uitzoeken.

3 likes

:+1:

2 likes

Nee ik bedoel de 3 horloges met problemen die hier genoemd zijn, zijn van verschillende bouwjaren en een keer ander type uurwerk, maar hebben toevallig alle 3 een 420 kast.

2 likes

Dat is toevallig, zeer recentelijk ook een keer gehad!

Ik had het laatst met een Komandirskie handopwinder. Dus geen trend voor de automaten per se… :sweat_smile:

Dat zou je haast vermoeden, maar we weten natuurlijk niet hoe vaak kameraad Igor in de USSR-dagen terug naar het lokale staats-horlogefiliaal moest om zijn nieuwe klokje te laten afstellen?! Slechte timing, slecht oliewerk, aanlopende wijzers… Het hoeft niks nieuws te zijn. Wat ik me wel zou kunnen voorstellen dat de exemplaren voor de export destijds dubbel werden gecontroleerd, want daarmee was harde westerse valuta te verkrijgen en dat kon je reputatie flink aantasten.
Misschien is dat het verschil met de Russen van dit moment… :thinking:

4 likes

Heb nog even naar de nummers gekeken. Het volgnummer bij mijn 2 horloges uit 2019 en 2020 is ook -22! En dat No OKT is ook 17! Opmerkelijk! Geen idee of dat wat zegt.

2 likes

Opmerkelijk! Of ze passen die papiertjes slechts zeer sporadisch aan…?

3 likes

Zou je bijna zeggen. :thinking:

Ik heb mijn wat oudere Amphibia’s verkocht anders kon ik dat ook checken.
Maar die waren ook prima. 2012 een 420 en 2015 een 090 bij Julian Kampmann, En ca 2017 een 100 bij Meranom. Waren allemaal goed.

De vintage Vostoks hadden wel kleinigheden, maar dat is normaal onderhoud. Heeft Vouwfietser prima gedaan!

4 likes

Mijn Komandirskie met klemmende wijzers had ook serienummer met -22.

4 likes

Dat bevestigt enigzins het idee dat het verschillende uurwerken betreft.
En het lijkt ( wat mij betreft) op een algemene trend van minder strakke eindcontrole of zoiets.

Ik wil er ook niet een te grote zaak van maken.
Maar niks mis met een verder onderzoek door Dirk lijkt mij. Je weet nooit wat er uit komt.

Voor mij is alles goed opgelost bij de dealer, en ik verwacht dat de meesten bij aflevering meteen goed zijn.
Het zijn nog steeds leuke unieke horloges voor zo’n 50 tot 80 euro.

2 likes

Dat ook weten lijkt me wel relevant om je een beeld te kunnen vormen over de uitvalpercentages. De 10 Komandirskies die ik heb gekocht waren zonder uitzondering technisch in orde; een paar exemplaren hadden af fabriek wat beter gereguleerd kunnen worden.

Ze zijn ongeveer 10 jaar oud, dus heb je daar voor de statistieken niet veel aan als het om recente leveringen gaat.

3 likes

Klopt Hans. Er zal dan eerst een grens bepaald moeten worden welke groep of groepen je wilt onderzoeken.
Bijv. alles (vostok handwinders en automaten) van max 3 jaar oud? En referentie groepen van 3 tot 6 en 7 tot 10 jaar oud? Maar statistiek is niet mijn vak. :wink:

4 likes

Het mijne ook niet. Het is nog niet zo erg dat ik de kansen om iets te winnen in de staatsloterij inschat op 50/50 omdat je kunt winnen of verliezen.

4 likes

Ziehier mijn kakelverse Komandirskie. Een flinke knaap, maar alles is mooi in verhouding hij straalt wel klasse uit vind ik.
Natuurlijk voor de foto de wijzers netjes op 10 voor 10 gezet :joy:

En nog een lume shot:

11 likes

Heel gaaf! Hopelijk niet uit batch 17 met serienummer eindigend op 22 :joy: :wink:

4 likes

Jazeker wel! De opdracht was toch: data verzamelen!? :nerd_face:

Kunnen we zien of de 2431 ook niet gecontroleerd werd :wink::joy:

PS tot nu toe valt het mee; hij loopt alleen te snel.

Nog een kiekje:

9 likes

Doe ik even mee vandaag met een horloge dat wel qc heeft gehad :grin::+1:

7 likes

Nu we er weer zin in hebben, weer even een frisse foto van de Amphibia met een 2e leven! :grin:

Hier bij boerderij Jena. Onderdeel van landgoed Enghuizen in Hummelo. De voormalige eigenaar de heer van Heeckeren, maakte deel uit van het leger van Napoleon. Hij trok mee naar het oosten. Na terugkeer noemde hij zijn boerderijen naar deze veldslagen.

(Foto gemonteerd voor een foto van mijzelf van deze zomer. Er ging bij die trip een andere Amphibia mee :blush:)

10 likes

Haha, iets met slager en vlees?? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

5 likes

:wink::+1:

2 likes