Na een week weer eens een Rus om de
pols!
Je praat (schrijft) al aardig Russisch Bert!
Mooie Sthurmanskie!
Vandaag een reparatieboek uit Belarus ontvangen, hoort niet bij de EU, gelukkig zijn er geen btw en andere kosten bij gekomen.
Dat geeft weer hoop!
Ja inderdaad, zie je zelfs die uit 2017!
Misschien betekenen die nummers heel wat anders. Geen volgnummer of batch nummer. Nummer voor aanduiding export serie bijv.of code voor de fabriek. Dirk komt er nog wel achter.
het is inderdaad een raadsel.
Precies, heb de vraag uitstaan bij mijn Russische secondanten. We gaan het horen.
De lieverds, belde mij al gelijk terug vanuit Siberië.
Het betreft de kwaliteitsnorm en nummer 17 is waarschijnlijk gelieerd aan een persoon die dit uitvoert.
Отде́л техни́ческого контро́ля ( ОТК ) — самостоятельное подразделение производственной организации (предприятия), которое осуществляет независимый контроль соответствия продукции установленным требованиям и гарантирует это соответствие потребителю. Отдел технического контроля подчиняется высшему руководству организации (предприятия)[1], что обеспечивает независимость контроля.
Voor onze niet Russische vrienden (en mezelf):
Het Technisch Loket (OTC) is een onafhankelijke afdeling van een productieorganisatie (onderneming) die onafhankelijk toeziet op de conformiteit van producten met vastgestelde eisen en ervoor zorgt dat de consument voldoet. De technische controleafdeling is ondergeschikt aan het hogere beheer van de organisatie (onderneming), die de onafhankelijkheid van controle verzekert.
nummer 17 is dus aardig druk, en al een paar jaar.
(Maar die zal wel hoofd van een afdeling controleurs zijn. )
Haha, dat dacht ik ook al. Je zal het maar zijn. Dan snap ik het wel dat de aandacht wat minder wordt. Ze stuurde dit ook nog even na. Voor de liefhebber. Nu helaas even geen tijd voor een samenvatting. Maar inmiddels lezen jullie al best een moppie Russisch.
De OTK-stempel is een speciaal merkteken van de technische controleafdeling van de onderneming, die wordt gebruikt om de kwaliteit van de producten te bevestigen. Het passeren van de technische staatscontrole is de laatste fase van het productieproces, voorafgaand aan de directe verkoop van producten. De aanwezigheid van een OTK-stempel op het product geeft aan dat de technische controle is geslaagd en dat het product voldoet aan GOST’s en andere technische voorschriften.
Simpel. Plaatje uploaden naar google translate
Is een jpeg. ?
Dat maak je mbv een screenshot
Ongeveer identiek dus.
Het OTC stempel is een speciale markering(?) van de afdeling kwaliteitscontrole en wordt gebruikt om de kwaliteit van de producten te bevestigen.
Het doorlopen van de technische kwaliteitscontrole is het laatste stadium van het productieproces voordat het product verkocht wordt. De aanwezigheid van het OTC stempel geeft aan dat de kwaliteitscontrole is afgerond en dat het product voldoet aan GOST standaarden (wat is dit?) en andere technische eisen.