Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ja en gedeeltelijk nieuwegheid maar hij heeft nog geen plaats in de doos dus blijft ie aan de pols hangen. :+1:

5 likes

Voor die tijd vast een ‘sportief’ horloge. :wink:

Mooie conditie, en prachtige groene lume en wijzers!
En ik vind de kroon er ook lekker stevig eruit zien voor die tijd. Comfortabel in de bediening zeker?

3 likes

Inderdaad! Eén van de eerste horloges in de Sovjet-Unie met hacking functie, was helemaal het ding in de jaren 50. In het kader van ‘Sovjet-inventiviteit’ moest die hackingfucntie dan ook gelijk voordoen als stopwatch: je trok de kroon eruit op precies 12 uur en drukte 'm in als de tijd moest gaan lopen – stopwatch stoppen deed je door de kroon in weer uit te trekken en te kijken hoe laat het is. Gaat om hetzelfde uurwerk als de beroemde ‘17 kamney’ Sturmanskie van Gagarin (die is daarvoor hergebruikt). :slight_smile:

De kroon valt niets aan te merken, ook al is het waarschijnlijk een originele uit de jaren 50. Maar je merkt wel een verschil in kwaliteit als het gaat om het uurwerk, zeker qua bediening. Dan zijn we een heel eind gekomen met moderne calibers!

5 likes

Deze :fist:

8 likes

NA Poljot Okeah 1981/83 .
Morgen meer foto’s :slightly_smiling_face:

16 likes

Gefeliceerd Bert! Je hebt hem binnen dus! Veel plezier met deze beauty! :grin: :+1:
(Hij komt niet van mij af, dit voor de anderen even :wink:)

5 likes

Een mooie gave vintage , toppertje :ok_hand:
Vanavond bracelet erop zetten morgen foto,s van deze en de reisseu :slightly_smiling_face:

6 likes

Ooit begonnen met duiken in ‘84 toen duikhorloges nog horloges waren i.p.v. mini computers. De bezel kan (moet) maar een kant op. Tegen de klok in dacht ik. Je zet het bolletje op de minuutwijzer. Zo lees je eenvoudig af hoeveel minuten je onder water zit. Als je dieper dan 10m gaat, dan blijf je normaal gesproken minder dan een uur onder water. Stel dat de bezel per ongeluk draait, dan geeft de bezel aan dat je “langer” onder water bent dan echt het geval is. Daarom is een bezel die alle kanten op kan ongeschikt om mee te duiken.

8 likes

Mooie uitvoering!

3 likes

Het draait idd links om bij een moderne horloge, oudere draaien beide kanten op

2 likes

Hoe veel mensen duiken er, een meter diep in een zwembad

3 likes

Heren vandaag heb ik me 2e prik gehad , nog even en dan zijn we allemaal gevaccineerd wat dachten jullie van een meeting eind augustus begin september . Dan is het nog redelijk weer normaal gesproken , lijkt me erg leuk ! :partying_face:

9 likes

Hmmm…Hoe groot is dat terras van jouw Bert? :thinking:
:wink:

2 likes

20 m2 maar ik heb maar 5 zitplaatsen , dan moet iedereen een stoel meenemen en er moeten wat tafels komen , Supermarkt is op 2 minuten dus we grijpen nooit mis :beers:
Bij ruimte gebrek hebben we ook de grote tuin ter beschikking :partying_face:

6 likes

Leuk. Hangt natuurlijk af van de datum aangezien ik eind augustus nog een weekje weg ben.

4 likes

6 likes

Was een geintje Bert. Wil jou niet opzadelen met al die drukte.
Leuk idee, misschien een keer ergens centraal in Nederland. Utrecht? Ergens afspreken bij een café? Laat in september liever dan augustus ook wat mij betreft. Waarschijnlijk nog even weg in nazomer.

6 likes

In Utrecht heb je Loetje daar kan je een hoek reserveren . Eerst wat eten en dan de horloges op tafel :+1:

2 likes

Klinkt goed. Misschien heeft Bas @BG1 ook nog ideeën? Die is daar redelijk bekend. :wink:

4 likes

Eerst borrel, dan horloges, dan eten. :grin:

8 likes