Nou inderdaad!
Ik heb tekst en je tool opgeslagen ,morgen even downloaden dank voor de informatie ,het loopt nu al een 20 min voor van af 12:00,
Ook eens per ongeluk gehad. Klokje liep te snel en wou het wat aanpassen. Toen verkeerde hendel verzet. daarna op visueel geheugen teruggezet. Klokje loopt nu perfect op een dag.
Kan een zeer grote beat error hebben, kan ook 0 zijn. Geen idee - maar het loopt juist.
Ik heb een iPhone - even gezocht, daar zijn ook appjes voor. Maar 14€ voor een app waar sommigen van vinden dat het goed werkt en anderen niet vind ik een risico?
Wat is lift angle - en wat is het voordeel van dat te kunnen instellen?
Reviews zijn altijd tricky. Soms wordt er snel iets negatiefs geroepen terwijl men geen idee heeft hoe een en ander werkt. De eigen onkunde wordt geprojecteerd op de beoordeling.
Ik begreep dat de app een goede naam heeft. Zo te zien kun je ook heel wat meer instellen dan bij de gratis Android app. En €14 lijkt me niet duur in de Apple wereld.
Met deze regel je de beat error. De balans swingt dan niet meer in ‘balans’. Kun je beter wel weer even laten afstellen. Er zijn ook aardige apps voor die het prima doen mits dat je in een stille ruimte de afregeling doet.
Relax, geen paniek. Inderdaad heb je aan de zogenaamde “stud” gedraaid waarmee je de beat error reguleert. Hiermee stel je de swing van de balans gelijk zodat die idealiter 0,0ms is. Beste is hiervoor een timegrapher te gebruiken. App op je telefoon zou ook moeten lukken maar daar heb ik geen ervaring mee. Gebruik zelf dezelfde timegrapher zoals die in het bovenstaande filmpje wordt getoond. Overigens een prima uitleg in dit filmpje, geeft het goed weer. Feitelijk regel je eerst de beat error af en daarna de timing met de andere afstelling. Daarmee maak je de “slinger” langer of desgewenst korter voor een exacte timing. Gaat het zo lukken denk je? Anders gewoon even reageren.
Aha, zie dat Hans ook al heeft gereageerd. Nou, beter kan het niet.
Als ik een horloge opstuur naar iemand ben ik 9.20 euro kwijt dan moet het nog terug dat maakt 18 euro voor eenmalig afstellen van een horloge dus app scheelt geld als je ermee overweg kan . Mocht het horloge ooit service nodig hebben dan word het gedaan en heeft 18 euro spenderen ook echt zin . Of maak ik nu een denk fout ?
Zeer mooi. Maar ik vind hem net te klein voor mezelf
Dirk dank voor je antwoord de film is duidelijk, ik ga het eerst eens met zo’n app proberen morgen je leert er wel van, veel info daar ben ik heel blij mee mocht het niet lukken dan reageer ik even ,
er moet idd geen achtergrondgeluid aanwezig zijn dat is afwijking in de microfoon.
idd iets opstuurt is 9,20 maal 2 wat is wijsheid ,het kan ook bij mijn verkeerde zuinigheid zijn of ik heb geluk .dat ik een app neem 12,00 € dan 6,00 € voordeel
Oef, dat is veel! Dan moet je ook kunnen horen dat het horloge niet meer in balans loopt!
Het tikt onwijs, ik weet ook niet meer waar het gestaan heeft,20 min over een tijd bestek van zeg 6 uur 20 min +
Het afstellen is ook echt millimeter werk hoor.
Idd soms een 00,1 mm en ook nog in welke positie het horloge ligt tempratuur hartslag enz.
in 168 uur .30 sec + of - kan ik mee leven.
bij mijn vrouw loopt een horloge altijd voor ik draag het en het loop achter, het gaat om het zelfde horloge over een tijd bestek van 168 uur .