typisch ussr tractorchaffeur 3e klasse, ge wel dig!
Doet me denken aan de " westerse" propaganda op de hbs uit eind zestiger jaren van wat er fout is aan het communistische systeem. Bijvoorbeeld op de grote gemeenschappelijke boerderijen, de kolchoz, wordt de hoeveelheid werk beloond, niet de kwaliteit of het totaalplaatje. Dus een ploeger zet de ploeg 5 cm diep, en racet over zoveel mogelijk akkers. Resultaat, marginale opbrengst later. Maar de ploeger heeft geen persoonlijk belang bij de eind opbrengst dus zal worst wezen. Nee dan het kapitalisme!
De waarheid zal zoals gewoonlijk in het midden liggen.
Boekjes van de Russische ambassade ( vermoed ik ) die lagen ca 1968 in de Russische week op onze hbs. Heb er nog een paar. Vond ik erg interessant toen al.
Mooie frisse kleur ook👍
Deze wordt allang niet meer geproduceerd ,de Oranje versie je hebt er nog maar drie kleuren van.
Vostok Amphibia 420 Scubadude weer terug van forumheld @lassale! Gelijk weer even om de pols .
Спасибо Harry
Bovendien een andere bezel voor de russische duikert onderweg, eerste modding stapjes incomming!
Mooi passend plaatje Jan! @Omega_73
Propaganda inderdaad, ik heb zelf in voormalig oostduitsland gewerkt vlak na de val van de muur. Het leven was anders maar het was een heftige schok voor mijn Duitse collega’s toen ze de mindere kanten van ons westerse na oorlogse leven ontdekten. Wij waren verbaast over de enorme hoeveelheid getalenteerde vrouwelijke ingenieurs die er werkten. 45% vrouwelijke techneuten versus minder dan 1% aan de Nederlandse kant destijds…
Eigenaardig genoeg besef je gelukkig vaak niet wat de vreemde kanten van de samenleving zijn als je er zelf middenin zit.
Geweldige technieken gezien in die tijd met techoplossingen die wij gewoon nooit hadden verzonnen. En als je ziet welke zeer stijlvolle cccp horloges er gemaakt zijn, petje af!
Mee eens Pieter. Misschien dat schaarste de creativiteit prikkeld? In ieder geval heb ik veel respect voor de Russische techniek en ingenieurs. Denk ook bijvoorbeeld aan de betrouwbare ruimtevaart raketten. En het zeer innovatieve ontwerp van de Amphibia. De ontwerpers waren een vrouw en een man die als team werkten meen ik.
Hier moetje zuinig op zijn Jan, Ik denk niet dat er nog veel bewaard is gebleven 53 jaar later
Komt goed Richard, volgens mijn vrouw bewaar ik, zo wie zo, veel te veel.
Richard bewaard ook te veel, ik zelf vind van niet dan wordt er gezegd man man gooi toch is wat weg, ik ken er geen afstand van nemen
Nooit doen! Als ik wat weggooide kreeg ik later spijt. Oude motorbladen, auto folders van de RAI uit 72. En mijn Zundapp folders en boekje. Die Zundapp’s had ik trouwens ook moeten houden.
Klopt of je doet iets weg en men heeft morgen nodig, alleen mijn Honda motor heb ik nog steeds spijt van dat ze verkocht is ,ze was altijd bang als ik er op weg ging dat is ook wel een punt van haar
Oh Zundapp, die heb ik ook gehad. Die ‘modde’ ik dan (dat woord kende ik natuurlijk niet) met een andere carburateur en een hoger stuur.
En een dikke voorbocht aan de uitlaat anders kwamen die gassen er niet lekker uit. En dan nog een groter voortandwiel. Ik meen 15 i.p.v. 13 tands orgineel.
Ff on topic; heeft hier nog iemand een Okeah final edition met 20mm bandaanzet die denkt “mwah, mag wel weg”? PM dan even.
Ik weet iemand.
O nee niet die van 2003 waarschijnlijk, je bedoeld die bij Poljot24 staan voor bijna 1000 euro?
zijn duur
Nee, die niet. Die kasten zijn 40mm.
Hij heeft ook nog andere voor 650 op de baai en als je 50 minder biedt krijg je hem ook. Mij nog te veel.
Het moet wel een 20mm bandje kunnen hebben.
O ja, met de speciale ‘zachte’ pushers.