Heb al een type 1
Prijs is in Oekraïense grivna ?
Omgerekend 270 euro ongeveer
Inderdaad
Ziet er zo niet onaardig uit. Zo te zien ook met geblauwde wijzers
Ik vraag me wel eens af waarom zoveel oude Sthurmanskies er zo beroerd uitzien. Alsof ze horloges vaak in een vochtige kast op de kazerne lieten liggen. Nu moet ik zeggen dat ik helemaal niet van “patina” op deze wijze hou. Ik noem het gewoon vies. Mooi verkleurde lume uitgezonderd.
Ben ik een van de weinige die er zo over denkt?
@koppie: als ik jouw type-1 had, dan had ik met een wattenstaafje en in warm water opgeloste groene zeep de rand voorzichtig schoon gemaakt.
Deze heb ik ooit gehad. Uiteindelijk verkocht omdat ik schok van de uitslag van een apparaatje wat de radioactiviteit aangaf. Die is enorm bij deze.
Nee, hoor. Ik denk er ook zo over. Liefst zo origineel en clean mogelijk.
Onlangs weer de ‘hunt’ ingezet op een 3017. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een Strela heb gekocht, maar ik schrok van de hoeveelheid neppers. Leek mij goed om eens te laten zien welke punten ik tegen ben gekomen. Ik heb uiteraard niet de wijsheid in pacht, dus corrigeer mij als ik het mis heb. Vanuit jarenlang meelezen en mijn eerdere jacht en aankoop van Strela’s, heb ik een top 5 van kenmerken.
Onder de top 5 op basis van voorbeeld; waarbij dit, volgens verkoper, ‘origineel’ exemplaar van ruim € 1.100,- op de Bay de hele top 5 laat zien. Mooie casus
- Afwijkend lettertype t.o.v. het origineel bij de ла van Strela
- Donkere kleine wijzers horen goudkleurig te zijn
- Markers te dik
- Verkeerde (en vaak te dikke) wijzers
- Verkeerde kroon
Dan heb ik het nog niet eens over de deksel, nummers en kast gehad.
En toch trappen sommige mensen er in😳
Is misschien nog wel een optie om te doen
Waarschijnlijk ik haha. Ik heb nu een hele mooie Poljot incoming dankzij Bert
Heeeele meuhje
Nu ben ik wel benieuwd hoe hoog die meter uitkwam.
Want historisch gezien vind ik het juist heel leuk om een “radioactief” horloge te bezitten, maar misschien ben ik gewoon een beetje raar
Ben benieuwd welke je hebt gekocht
Ik ook.
Jullie zien hem op woensdag denk ik
Al best wel even op de achtergrond met een oog zitten wachten tot ik een hele mooie tegen kwam en toen Bert er een weg deed die ik echt heel mooi vond de knoop doorgehakt
Kun je hem op het terras laten zien Yannick.
Haha jazeker. Denk dat ik maar eens rond ga neuzen of er ergens plek is.
Laat mij raden, twee kronen, twee pushers en 3133 beating .