Jazeker
Misschien omdat in die tijd een horloge gewoon werd gebruikt in de breedste zin van het woord en verzamelen, koesteren helemaal niet aan de orde was?
Kijk, hier zien we een orange fan
Oranje van de Radium straling
KKKggggrrrrrrrrrrr, kkkkkgggrrrrrrr
Erg mooie dial
Is ook heel mooi, ze wordt volgens mijn al niet meer geproduceerd deze dial. Deze cijfers hebben ook geen verf wat deze blauwe wel heeft.
He mensen, vraagje aan de amphibia kenners onder ons. Ik had onderstaan horloge laatst te koop staan maar heb het uit de verkoop gehaald omdat ik het eigenlijk veel te cool vind om weg te doen.
Nu de vraag:
Wanneer ik 370 modellen met deze wijzerplaat in de catalogus van weleer zie dan heeft dit model de bekende amphibia wijzers (pijlvormige uurwijzer e.d.)
Dit model heeft zwaardwijzers (komandirskie)
waarbij de lume van de secondewijzer dezelfde kleur heeft als de lume van de uur en minutenwijzer. Daaruit maak ik op dat ze even oud zullen zijn.
In eerste instantie dacht ik dat wellicht iemand er andere wijzers op heeft gezet, maar dan zou de lume moeten afwijken. Tegelijkertijd, waarom zou je de wijzers van een verder originele amphibia vervangen?
Zou het mogelijk zijn dat het ding zo de Vostok fabriek uitgerold is?
Anyway, ik vind m cool en ga m houden maar het houdt me bezig

Amphibia begin jaren '90. Mooi horloge! Ondanks dat het anders in de catalogus staat zou ik het horloge zo laten. Qua periode (1990/1991) en 2409A mechanisme is het een correcte wijzer alleen van een ander model, maar staat het horloge goed
Dat is een typ fout, of zitten er diamanten in.
Ik ga ze ook zeker niet veranderen😉
Staat hem inderdaad erg goed.
Ik zou het idd zo laten, het ziet er heel netjes uit.
Kampmann heeft geoordeeld dat het niet meer te maken is (op basis van 1 foto). Jammer
Ik ga kijken of ik het uurwerk een beetje afgeregeld krijg (±1min per dag of zo) en dan ga ik de wijzerplaat zelf proper maken. Als het niet lukt ga ik hulp moeten inroepen van een andere horlogemaker. Maar een 7734 of 3133 is niet eenvoudig lijkt me.
De chrono is fubar zie ik nu ook zelf. Het chrono tandwieltje (centraal) heeft eigelijk 0 tandjes
Ofwel transplanteer ik mijn (blauwe) Sturmanskie in deze rvs kast. Want dat geeft toch net wat meer uitstraling van degelijkheid
Hij ziet er nog prachtig uit Marijn! Die kast alleen al. In het boek van Juri Levenberg staat bijna hetzelfde model. Iets andere markers en wijzerplaat kleuren. Maar ook zelfde kast en tekst indeling op de wijzerplaat. En inderdaad Amphibia wijzers. 2409 caliber. Gemaakt eerste helft 80er jaren.
Er staan er nog 3 andere met die kast en wijzers. Die 3 zijn gemaakt in de 80er jaren.
Ik zou die van jouw mooi zo laten.
Dank!
Ik laat hem ook zo. Het fascineert me alleen dat die wijzers er uberhaupt op zitten.
Het enige dat ik me kan bedenken dat als het de fabriek niet in deze toestand zou hebben verlaten dat iemand puur omwille van voorkeur de wijzerset heeft veranderd. Gezien het feit dat de kleur van de lume in alle wijzers gelijk is lijkt het er totaal niet later te zijn opgezet. Alles lijkt gelijkmatig oud geworden te zijn (lees oud en verkleurd, gelig…zoals de markers Tritium?)