Van deze hebben alleen de wijzers nog wat werk nodig.
Ik heb ook ooit de kast gebrushed. Het is zoals je wil
Goede jeugd herinneringen aan!
Mijn ouders huurden een kever bij de plaatselijke garage als we naar oma en opa gingen 100 km verderop. In 50 er 60er jaren. Ik zat in het bakje achterin op de motor. Mooi geluid!
Gaz 14 er maar even bij. Afgeleid van, of als tegenwicht tegen de grote amerikaanse v8 benzine slurpers.
Gaaf, zelf ben ik te jong om in dat bakje gezeten te hebben (dat klinkt dan ook wel weer een keer lekker) maar ik ken die verhalen uiteraard wel.
Kun je je nu haast niet meer voorstellen dat kinderen zo vervoerd worden haha!
Kast heb ik glimmend gelaten. Datvind ik bij een 420 weer juist erg gaaf. Het contrast tussen glimmend en brushed vind ik ook mooi.
En echt easy om te doen!
Werd dat niet de “kattebak” genoemd. Kan mij nog herinneren dat wij met zes man in een kever naar Yugoslavia reden. Zaten er 2 tegenover elkaar in de kattebak. boven de motor, onder het raam en geen airco. Volgens mij noemen ze dat nu kindermishandeling
Maar wel mooie vakanties
Is idd wel een mooi contrast, ja.
Ik ga ermee aan de slag
Nice, waar heb je dat mee gedaan?
Ff een vraagje aan de kenners:
Ik heb een oude Poljot Aviator waarvan de kroon niet meer dicht wil schroeven. Hij ligt al een flink aantal jaren zo en ik draag m derhalve niet meer. Maar dat wil ik wel weer gaan doen.
Voordat ik m opstuur naar Juri Levenberg, is er hier iemand die Russische horloges repareert/serviced?
Ik heb ff geen foto van de mijne in de buurt maar t is er zo 1:
Een schuurmatje of hoe heet dat?
Scotch-brite
Niks van over gehouden Anno. Viel altijd halverwege in slaap. Altijd gek op motoren geweest.
Je kunt heel vriendelijk een pb verzoek sturen aan vouwfietser? Geen idee of hij tijd heeft.
Anders kun je hem ook naar poljot24 sturen. Dat is ook in München, Duitsland net als Juri. Goede ervaring mee.
Ok dankjewel. Ik ga m berichten.
Ultrasoon en wijzerplaten gaan niet goed samen, toch? De trillingen kunnen ervoor zorgen dat uurmarkers loskomen, losse verf oid los komt. Ik zou enkel voorzichtig met wasbenzine (als het gebruikte materiaal hier niet mee reageert ), gebruiken.
Soms werkt speeksel om een wattenstaafje al geweldig
Wat je in ieder geval niet moet doen is een ultrasoon bad van wasbenzine gebruiken.
Uitproberen en met de lichtste methode beginnen. Een wattenstaafje, of de kokend water methode van deze link.
https://watchguy.co.uk/cleaning-and-preserving-original-finish-on-dials/
Dat ziet er inderdaad veelbelovend uit. Handige link, dank je wel voor het delen.
Wattenstaafje met speeksel of gekookt water werkt bij mij prima.
Verguld of goud kan heel goed met wat tandpasta op een wattenstaafje.
Losse stukjes met een beetje kneedgum oppakken gaat heel goed.
Natuurlijk wel rustig en met geduld aanpakken.
Even schaamteloos onder de aandacht