Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Blijven mooi die Okeah’s. Heb de mijne net verkocht. Een latere re-issue van Julian Kampmann. Ben nu op zoek naar een oudere versie uit de "good old " Russische periode.

Sorry Jan :scream:

2 likes

Ik lees het net met ontsteltenis Anno! Je mocht hem alleen kopen als je hem nooit weg zou doen! :astonished:

Maar uiteindelijk willen veel van ons een meest oorspronkelijke versie. Daarom verkocht ik hem ook. Hoe mooi ook. Snel naar EBay nu, voordat Anno me voor is. :wink:

2 likes

Thnx. De oudere OKEAH zijn inderdaad ook mooi. Hebben hun eigen charme. Je ziet deze nu best regelmatig voorbij komen voor ongeveer $600/700. Conditie is vaak wel een issue.

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar deze originele Soviet band van de vroegste OKEAH serie van de mid-70’s. Tot nu toe zonder succes.

10 likes

Niks zo veranderlijk als de mens Jan. :grimacing:
Maar het heeft mij wel een goede leidraad gegeven met wat ik precies wil. Van sommige die ik verkocht heb, komen oudere versies voor terug. Ben nu bezig met een 3017 met zwarte plaat. Ook een oudje en dan op zoek naar een Okeah.

Als ik die weer heb, dan zal ik weer altijd aan jou denken als ik hem draag. Dankzij jou is die liefde voor Okeah wel geboren :wink:

2 likes

Mooi zo’n band, maar wil je die op de reisseu zetten? Past niet zo maar denk ik. Andere lug maat.

2 likes

Ik hoop via een contact in Rusland hier aan te kunnen komen. Mijn Gargarin komt daar ook vandaan en ben daar super tevreden over.

7 likes

Re-issue 20 mm toch en die andere 18mm ?

1 like

Klopt

2 likes

Daar moet je echt goed opletten want je koopt zo iets “verkeerds” . Men weet dat er veel vraag naar is en de markt wordt in een keer overspoelt. Gelukkig zitten hier een aantal kenners die je advies kunnen geven hierover.

1 like

De mooiste reissue is van het Spaanse horlogeforum in een oplage van 300 stuks. Tot grote spijt en ergernis van het Spaanse forum maakte Volmax toch een extra oplage van 300, terwijl het Spaanse forum juist een limiet van 300 bedongen.

Juri kwam ook met een mooie reissue. Deze onderscheidt zich door een andere kast (20mm lugs) en betere pushers.

Wat nu precies officieel voor 2011 ook als limited editions zijn uitgekomen is mij een raadsel.

Erger is het dat er ook oude Poljot 3133’s worden omgetoverd in een Okeah. Een gewone 3133 voorzien van een nieuwe wijzerplaat en meestal nieuw setje wijzers (waarvan de lume niet in een punt uiloopt, maar stomp is) en verchroomde kast waar ze de hoofdprijs voor vragen.

4 likes

Net even nagemeten; deze OKEAH re-issue heeft een lug maat van 18 mm.

Zou ik dan toch een original hebben. :wink:

3 likes

Goed gemeten? :thinking::grin:

2 likes

Met een echte schuifmaat :slight_smile:

2 likes

Best bijzonder! Heeft dus vast met al die verschillende oplages te maken zoals Hans ook al melde.
Wees er zuinig op! :+1:

2 likes

Laat de achterkant eens zien?

2 likes

Deze is van het Spaanse forum. Bekend als de “final edition” uit 2011. Daarna was het iets minder final omdat Volmax er nog een 2e run van 300 bijmaakte en deze zelf verkocht. Daarnaast waren er nog meer “limited editions”

6 likes

Bedankt. Interessant die info over deze batches.
Hierbij de achterkant.

6 likes

Yep, een van de edities buiten die van van het Spaanse forum en de extra set van 300 van Volmax. Maar in ieder geval een re-edition en niet een bij elkaar geharkte van oude onderdelen met nieuwe dial. Dus lekker van blijven genieten zou ik zeggen.

2 likes

Dit is een van het Spaanse forum? Maar er staat /999 ?

Dacht dat ik deze gekocht had in 2004, maar kan mij vergissen.

2 likes

Sorry, vergat het woordje “na”

2 likes