Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Tjonge, na al het Vostok geweld, waar ik bar weinig kennis van heb, is het wel leuk om 3133 kennis te mogen delen.

3 likes

Heb er wel een paar, maar ik weet niet of dit van de vroegste serie is :wink: Ze zijn wel fraai, maar een crime om ze op maat te maken :rofl: Vraag @Omega_73 Jan maar.

9 likes

Top, bedankt voor de info.

Zit nu ook wat verder te zoeken en zie hier staan dat deze van omstreeks 2004 is. Lijkt in ieder geval veel op mijn re-issue. Alleen heeft deze een rode chrono-minuten wijzer.
Pfft, best lastig die OKEAH’s.

http://polmax3133.com/gallery0502.html

2 likes

Kan nou niet zeggen dat ik die nieuwe modellen nu zo mooi vindt :thinking:

2 likes

Ja Hans,

Die Vostoks hebben leuke modellen en betrouwbaar uurwerk ook, maar de 3133 is toch wel het echte werk hoor :+1:
Is toch vergelijkbaar met een Zwitserse 7750 Valjoux :thinking:

1 like

7734 om precies te zijn

2 likes

Klopt als een bus.

Ik heb die van mij terug kunnen vinden in dit overzicht. Is van 2004.
En met ingeknipte 20mm lugs ook nog op de foto. :slight_smile:

http://www.russianwatches.altervista.org/poljot_collection.htm

2 likes

Wat vinden we hier eigenlijk van? Beetje over de top naar mijn gevoel. Kwa prijs maar ook weer wat groter, namelijk 40 mm. En wat protserig veel tekst. Verder wel mooi dat de pushers oude model hebben en achterkant mooi gegraveerd, en strak afgewerkte kast.

3 likes

Zit dat nog een beetje (die linker en rechter)?

2 likes

Ja dat verbaasd mij ook. Ze dragen comfortabeler dan sommige nieuwe banden. Hangt er volgens mij wel van af of je harige polsen hebt, maar dan draagt geen een stalen band lekker :grimacing:

Ik vind Jubilee achtige banden sowieso wel lekker dragen vanwege de kleinere en losse schakels.

2 likes

Goedemorgen allemaal.
Alweer Vostok vrijdag.

13 likes


Ik doe mee :slightly_smiling_face:

13 likes

V(rijdag)ostok

16 likes

Fijne Vostok-vrijdag!

20 likes

En ook van mij, mooie Vostok Vrijdag gewenst met veel zon! :sunglasses:

11 likes

Laat ik het zo zeggen, je moet leren Russisch te denken. :wink:

11 likes

Nu ben ik principieel niet tegen reissues, maar ik merk bij mezelf dat wanneer er talloze versies zijn dat voor mij wel een afknapper kan zijn.
Zo ook in het geval van de Okeah reissues, zijn er m.i. gewoon teveel varianten van, waardoor het nog minder authentiek “voelt” . (voelt ja dus niet echt rationeel :joy: )

3 likes

Ik zie de hamer, en een sikkel? Ook nodig??

4 likes

Ha ha. Al weer teruggehangen aan de muur boven de haard. :grin:

(Boerenzoon)

3 likes

Ja, we zouden het bijna vergeten dat we gezond en wel weer een nieuwe Boctok vrijdag hebben behaald. Gefeliciteerd allemaal.

13 likes