Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Maar al het 3133 geweld kan ik ook wel waarderen. Blijft een geweldig ding waar ik best gek op geworden ben.

12 likes

Mooie Штурманские Dirk!

Ik kan ook veel plezier hebben van die scherpe metalige klik van de 3133 chrono. Heerlijk!

4 likes

Fijne Vostok vrijdag, maar vandaag draag ik de Slava😉

16 likes

Wostok Vrijdag!

Ik doe weer mee, ik wist niet eens meer dat ik hem had, maar 't is weer een oudje, begin jaren '60.
Lang niet zo mooi als die van vorige week, wijzers niet goed uitgelijnd. Geen hoogvlieger dus.

Hoewel, in het logo zie aan het uiteinde van de krul aan de ‘K’ een raket/capsule.
En daar is het mij natuurlijk om gegaan!

WostokLogo

Fijn weekend!

Groeten, Tom.

25 likes

Inmiddels op een bruine band zoals geadviseerd :grin::smiling_face_with_three_hearts:

17 likes

Staat erg chique zo👍

2 likes

Vandaag even geen Vostok, maar een ouwe Chinees: Hai Shi. Made in China, maar dan uit de goede tijd zeg maar! :sweat_smile:

14 likes

De Poljot tonneau vandaag.

16 likes

Overigens, over Vostok Vrijdag gesproken:
Ik kreeg gisteren nog post uit het Oosten!
Bijgesloten (ivm de verzendkosten :wink:) ook onderstaand exemplaar, dat hagelnieuw en nog compleet in de folie voor een forumprijs op zoek is naar een nieuwe eigenaar!
Het gaat om een leuke Scuba Амфибия in een ministry case (710), met een automatisch uurwerk uiteraard.

Ik dacht het eerst hier maar even te laten vallen, voordat hij in het blauwe gedeelte verschijnt.
Stuur me gerust een PB!

14 likes

High in the skay, goed week end

16 likes

Boctok vrijdag, ik doe ook mee:

:slight_smile:

14 likes

Dat heb je toch met alle modellen. Waar genoeg vraag naar is komen nieuwe versies uit. De OKEAH vind ik zelf een van de mooiste modellen van Poljot en zelfs van Russische horloges in het algemeen. Omdat eigenlijk alles klopt aan het design, met een interessant uurwerk.

Al gaat het over bescheiden aantallen. Want een Rolex Submariner of Omega Speedmaster zou je ook een reissue kunnen noemen, met steeds opvolgende versies.
Al noemt Omega dit weer een Replica editie. Van wel een hele mooie Snoopy.

3 likes

13 likes

Ja niet helemaal waar vind ik, bij de Okeah lijken de verschillende reissues te komen vanuit verschillende partijen(voor zover mijn beperkte kennis gaat over dit model). Consistentie lijkt er dan ook niet echt te zijn.

Dat is weer een andere discussie :grin:

Die vind ik persoonlijk ook vrij ver gaan met hun 8213908132 LE’s.

Maar goed heel persoonlijk natuurlijk, zoals ik al zei het is een “gevoel” dat gaat verder dan logica :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

13 likes

Vostok vrijdag✌🏻

15 likes

Flieger Friday met mijn Shturmanskie Gagarin, uit 1953, hèt horloge dat piloten van de Rode Luchtmacht kregen als diensthorloge, schitterende lastig op foto te pakken parelglans wijzerplaat en geblauwde wijzers.

21 likes

Nog meer Raketa’s voor weinig bij de oosterburen.

En nog 2.

1 like

Nou Tom, ik vind hem erg mooi hoor, niet goed uitgelijnd en al.

3 likes

Heren

Is er toevallig iemand die nog een ongebruikte 2416B liggen? Of een ongebruikte goedkope vostok waar dat uurwerk (met datum) inzit. Zoek er eentje die ik als donor wil gebruiken voor mijn oude scuba?

Kan er natuurlijk een van Etsy halen, maar dichterbij zou mooi zijn😬

4 likes