Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ik heb serieus dit illustere drietal even uit de kist gehaald en nog eens goed gekeken. Met de gedachte, zal ik er een verkopen aan Anno?? :thinking:

…Maar helaas, kan ze niet uit elkaar halen. En echt goedkoop kan ook al niet. Mooie horloges, en allemaal geserviced.
Dus maar even verder kijken Anno. :slightly_smiling_face:

(Bijzonder detail, ik let nooit op de datum, maar ze stonden respectievelijk op 11, 12 en 13! :astonished:) Ze wilden mij iets vertellen denk ik. :wink:)

9 likes

Een trio is nooit verkeerd Jan :scream:

Maar deze lekker bij elkaar houden hoor. Ik zoek echt ff een afgeragde versie :rofl:

Vroeg mij alleen af of ik ook gewoon de wijzers van een 2416B Automaat ook op een handwinder zetten en zo ja, welke handwinder komt daarvoor in aanmerking? Moet wel met datum zijn.

3 likes

Deze volgens mij Anno. En las ergens in de reviews dat iemand ook naar de wijzers vroeg, en dat kon. Hand winder draagt wél prettig en minder hoog. Als je dan ook een platter deksel monteert.

3 likes

Misschien helpt dit een beetje voor de maten, Anno.

4 likes

Handig Dirk! Je ziet ook 24xx staan, dus alle uurwerken uit de 24 serie zouden dezelfde maten moeten hebben voor de wijzers.

3 likes

Ga mij er in verdiepen heren. Bedankt :+1:

2 likes

Ze hebben dus ook gewoon de 2416B in assortiment. Ben ik helemaal klaar natuurlijk.

3 likes

Zeker, ik dacht dat je bewust de handwinder wilde. :grin:
Dit past altijd natuurlijk nog beter!

2 likes

Nou nee, maar ik wilde even mijn opties weten. Full service voor het uurwerk ben ik meer kwijt dan een nieuwe zie ik dus. Ga maar gelijk bestellen :grin:

Ga ervan uit dat hij gewoon in deze kast van de Scuba past.

6 likes

Je hebt hem geopend en daar zit ook een 2416b in? Dan zal dat toch wel?
Maar ik heb niet zo snel kunnen vinden wanneer de productie van 2416b precies begon. Horloge zelf komt nog uit the good old cccp. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik zie dat de cccp Amphibia 21 jewels heeft en de nieuwere hebben 31. Of daarmee ook de passing van het caliber anders werd? Weet vast wel iemand. Vouwfietser vragen?

En als je de nieuwe 2416b besteld, dit zijn de mooier gemaakte calibers. Er is er ook een met andere kleur rotor en nog een met gele schroeven. Je kunt dan ook overwegen een doorzichtdeksel er bij te nemen. Best geinig. Momenteel uitverkocht helaas.

2 likes

Dirk heeft misschien nog een liggen voor mij. Wacht dat nog even af.

Weet inderdaad niet of de wijzeras hetzelfde blijft met 21 of 31 caliber🤔

2 likes

Rocket time

15 likes

Of het is “off duty time” * voor jou. :wink:

Mooi horloge! :+1:

(*Vanwege rode balk). :grin:

2 likes

Geen billen te wassen vandaag.
De interne bezel draait heel licht

2 likes

DSCF7931a Slava-logo.

10 likes

Mijn Slava, 32 jewels automaatje is er!
Hageltjenieuw NOS.

(@Lexaf, die hierboven is ook mooi hoor)

15 likes

Ziet er inderdaad nog nieuw uit! Mooie aankoop

4 likes

Thanx. Heeft bijnde eigenaar 30 jaar in een laatje gelegen die had een partij in rusland gekocht en verkoopt ze langzaam.

3 likes

Gaaf, heeft hij er nog meer?

Vraag dit voor een vriend natuurlijk😬

4 likes