Snap ik wel, ik heb er enkele. Hier is mijn horloge fetisj eigenlijk begonnen . Het moest toen vooral robuust en aanwezig zijn. Een verwijzing naar de Russische history en het hebben van een Russisch uurwerk deed het zeker, bij mij dan, goed!
Nu prefereer ik juist meer ingetogen, kleinere kasten, dunne uurwerken. Less is more. Een nieuwe VE zou er dus niet snel komen.
Maar je hebt van die dagen dat je toch even lekker zo’n grote aanwezige klok om je pols wilt hangen. Mensen vinden er altijd iets van, en dat is leuk! Lekker over horloges kunnen praten
Ik twijfel een beetje bij die handwinder. Maar lijkt me logisch dat die hetzelfde systeem heeft. Overigens gebruik ik het zelden. Voelt toch wat onprettig dat terug draaien. In ieder geval ruim terugdraaien. Zeker tot 8 uur.
Dat datumverzet met heen en weer draaien tussen 12 en 8 (meestal zelfs tussen 12 en 9) werkt perfect hoor, Bert! Werkt bij (bijna) alle Russische horloges met een datum. Bij dag/datum is dat anders (zoals bij sommige Slava’s) dan werkt het meestal met een echt snel verzet of een apart pushertje op ca. 2 uur voor de dag.
Wel typisch dat AVW die op NFS had staan en überhaupt interesse hadden in Russen. Als ze Seiko al te cheap vinden, dan had ik erger verwacht van Russen.
Vriend van mij heeft het rechtse horloge van op jou foto hij heeft alleen geen band meer, en is opzoek naar een originele stalen band voor zijn horloge
Ik verwacht het ook Richard. Maar ik zou het persoonlijk even nagaan voor die poging. En voor dat specifieke caliber type. Wanneer het er toch niet op zat hoef je nog maar 1 keer terug te draaien.