Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Snap ik wel, ik heb er enkele. Hier is mijn horloge fetisj eigenlijk begonnen :blush:. Het moest toen vooral robuust en aanwezig zijn. Een verwijzing naar de Russische history en het hebben van een Russisch uurwerk deed het zeker, bij mij dan, goed!

Nu prefereer ik juist meer ingetogen, kleinere kasten, dunne uurwerken. Less is more. Een nieuwe VE zou er dus niet snel komen.

Maar je hebt van die dagen dat je toch even lekker zo’n grote aanwezige klok om je pols wilt hangen. Mensen vinden er altijd iets van, en dat is leuk! Lekker over horloges kunnen praten :blush:

4 likes

Dat snel verzet voor datum is voor een 3133 uurwerk van Poljot ? Deze foto is van een Vostok …

Dat werkt ook gewoon voor een Vostok.

2 likes

Nooit geprobeerd , ook niks over gelezen dit is nieuw voor mij .

Klopt, zo doe ik het ook bij mijn Vostokken.

Lees maar:

2 likes

Is dat voor nieuwe types of geld dat voor alle vostok .

Ik twijfel een beetje bij die handwinder. Maar lijkt me logisch dat die hetzelfde systeem heeft. Overigens gebruik ik het zelden. Voelt toch wat onprettig dat terug draaien. In ieder geval ruim terugdraaien. Zeker tot 8 uur. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik waag me er ook niet aan .

Ik heb geen horloges van Meranon dus ga me oudjes er niet aan wagen .

3 likes

Ik doe het altijd met de vostoks. Niks aan het handje hoor :wink:

4 likes

Link apart gezet naar me map favorieten .

1 like

Alles met beleid Bert, dan komt het goed, ook met de oudjes.

3 likes

Geen idee…

Het is een wat oudere Slava quartz.

10 likes

Dat datumverzet met heen en weer draaien tussen 12 en 8 (meestal zelfs tussen 12 en 9) werkt perfect hoor, Bert! Werkt bij (bijna) alle Russische horloges met een datum. Bij dag/datum is dat anders (zoals bij sommige Slava’s) dan werkt het meestal met een echt snel verzet of een apart pushertje op ca. 2 uur voor de dag.

4 likes

Wel typisch dat AVW die op NFS had staan en überhaupt interesse hadden in Russen. Als ze Seiko al te cheap vinden, dan had ik erger verwacht van Russen.

2 likes

ik zal het morgen eens proberen bij mijn oude handwinder. maar dat is volgens mij het zelfde principe.

3 likes

Vriend van mij heeft het rechtse horloge van op jou foto :eyes: hij heeft alleen geen band meer, en is opzoek naar een originele stalen band voor zijn horloge :slight_smile:

2 likes

Ik verwacht het ook Richard. Maar ik zou het persoonlijk even nagaan voor die poging. En voor dat specifieke caliber type. Wanneer het er toch niet op zat hoef je nog maar 1 keer terug te draaien. :grin: :wink:

2 likes

Vandaag Scuba dude .
Stond bijna goed , 1 dag door gedraaid tot juiste datum . :slightly_smiling_face:

6 likes

Ik heb nog wel zo’n Slava band liggen, maar die mist de endlinks…

2 likes