Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Vandaag gaat alles super licht bij jou geloof ik! :grin:

2 likes

Juiste smering gebruiken Jan :grin:

2 likes

:beers:
Proost Anno!

2 likes

Zo zag mijn Molnija zakhorloge er van het weekend ook uit! Alles schoongemaakt, opnieuw gesmeerd, in elkaar gezet en getest… Op 24 uur loopt hij 46 sec te snel (voor het beurtje 3min te langzaam). :+1:t2::grin::+1:t2:
Ik zal bij mijn volgende horloge wat een beurtje krijgt ook een kleine reportage maken! :grin:

5 likes

Zoals eerder eens gezegd, heb zelf bij Blancier een dagcursus gedaan onder leiding van Till Lottermann. Super leerzaam. Horloge (ETA kaliber) volledig gebouwd, gesmeerd en afgeregeld. Dat was jaren geleden maar heb daar nog iedere dag profijt van. Begrijp dat dit niet voor iedereen financieel haalbaar is maar zou best leuk zijn en dagje te organiseren met een paar Molnija’s en een horlogemaker met verstand van zaken en iets vergelijkbaars te doen. Zie daar wel een win win in. Gezellig en leerzaam.

8 likes

Goedemorgen :raised_back_of_hand:t2:

12 likes

Ook goedemorgen!

12 likes

Nogmaals goedemorgen,

14 likes

Dat is een goed idee, heb twee jaar geleden een clinic gedaan met andere forum leden en daar de grondbeginselen geleerd en daar heel veel geleerd in 2 avonden en er veel profijt van, we hebben met de jongens die meededen een groepsapp waar we al onze vragen kwijt kunnen :+1:

4 likes

Werd net getipt. :slightly_smiling_face:

9 likes

Leuk artikel!

Hangt ‘the bastard’ hier ook rond?

3 likes

Ja leuk he. Nog niet eens goed gelezen. Druk met caravan. Bastard?
:grin:

2 likes

The Bastard, the youngest of the group, lives in the Netherlands. He once found a $1,000 Soviet watch for $50. He’s “the luckiest guy,” Rosa said.

4 likes

Nu wordt ik nieuwsgierig. :wink:

3 likes

Ja las het net ook inderdaad :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ik ben het niet :sweat_smile:

3 likes

Heb jij gezien Bert welk horloge op de foto staat daar? En wie poste er pas geleden een? Nou? :grin:

2 likes

Zou het niet weten Jan , Bastard word genoemd maar kan geen foto van het horloge vinden .

3 likes

Ha ha, nee klopt. Er stond een foto van een blauwe Nepune scuba cccp model. Maar die was door de journalist gekocht voor het artikel. :slightly_smiling_face:

Met deze wijzerplaat. Ben toch blij dat ik hem gekocht heb.

11 likes

1 x 420 en een 427 titanium oversized .

11 likes