Haha, sssst als je niets zegt zie je dat toch niet?
Sorry.
Leuk om te zien dat onze hobby wat aandacht krijgt!
Heren (en dames?), Ik krijg een Amphibia in Ministry case aangeboden. Ik ben eerlijk gezegd niet heel bekend met deze variant en heb dan wat vraagjes.
1: is hij origineel?
2: aan welk bedrag moet ik ongeveer denken?
Heel erg bedankt.
Zo te zien origineel, beschikbaar in antimagnetic en niet antimagnetic uitvoering.
Ik verwacht €125-150 en hoger tenzij je buiten de grote platformen om een deal kunt maken.
Ziet er origineel uit, aan de voorkant althans.
Het rood van de bezel lijkt me wel opnieuw te zijn ingekleurd, met weinig succes. Zou je kunnen verhelpen/vervangen/laten zitten.
De Ministry is een leuke uitvoering van de Amphibia, met een bredere bandaanzet en automaat. Hoewel ik niet zeker weet of ze allemaal automaten zijn, gezien de aanduiding antimagnetisch.
Weet jij dat @sq100?
Het model kast wordt nog gemaakt: #710.
Dank! Dan zit de prijs in de goede richting. Ik heb er ook nog een Russische prijscatalogus van Sovjet horloges bij weten te regelen
Bedankt! Is dit 20mm dan? Bezel is inderdaad makkelijk op te lossen
Wat ik trouwens niet helemaal begrijp is dat er op de wijzerplaat 21 jewels staat, maar dat er een 2416B SU uurwerk in zit. Is dit uurwerk met zowel 21 als 31 jewels uitgebracht?
22mm zelfs! Dan moet ik nog maar even op zoek naar een bijpassende band
Het is idd 22 mm.
het is idd een 22mm uitvoering
Allemaal 2416 automaat voor zover ik weet. Hoewel de kast hetzelfde lijkt wijkt deze iets af van de moderne 710.
Zit er in een 2415 uurwerk in de poljot ?
21 juwelen wijst in principe op de originele 2416, die nog geen juwelen in de reverser wielen gebruikte. Verder is dit binnenwerk eigenlijk identiek aan de latere 2416b, maar die hebben wel 5 juwelen per reverser wiel voor een totaal van 10 extra juwelen ten opzichte van de 2416. Indien er effectief 2416b op het binnenwerk staat zou het kunnen dat het binnenwerk al eens vervangen is, al heb ik op Watchuseek ooit een post gezien van iemand met een oude Neptune met een 2416b waar wel nog de oude reverser wielen in zaten met dus 21 juwelen. Rond de tijd van de val van de Soviet Unie was het een enorme chaos, dus zijn er wel wat vreemde zaken te vinden uit die periode… Het is dus moeilijk om met 100% zekerheid te zeggen wat exact de verschillen zijn tussen een 2416a en een 2416b.
Nog een belangrijk punt is dat Soviet fabrikanten traditioneel de juwelen in het reverser systeem van het opwindmechanisme niet meetellen (zie ook Slava en Luch binnenwerken met meer juwelen dan vermeld op de wijzerplaat). Er is blijkbaar een periode geweest waarin Vostok al de binnenwerken met 31 juwelen toepaste, maar gewoon 21 op de wijzerplaat zette omdat dit traditioneel zo geteld werd. Pas later zijn ze bij Vostok de Zwitserse toer op gegaan en zijn ze gewoon alle juwelen beginnen tellen, vandaar dan 31 stuks.
Dankje! Bij deze zit een 2416 uurwerk in (gokje). Nog niet open gemaakt. Maar als ik naar ranfft kijk klopt het.
2415 zonder datum, 2416 met datum.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Poljot_2416
Ben benieuwd hoe het uurwerk er bij jouw horen uit ziet, maak maar snel open