Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ja complete set :ok_hand: , leren bandje is gemaakt door slls . ( Hans )

4 likes

Nicee :slight_smile:

2 likes

Vostok vrijdag

15 likes

Prachtig horloge Bert! :+1:

2 likes

Met dank aan @Estiva deze geweldige Scuba Dudski sinds vanochtend in bezit. Was van plan om deze als donor te gebruiken voor de gele wijzerplaat die helaas niet paste in mijn andere Vostok (verkeerde movement), maar dit ziet er eigenlijk te mooi uit om als donor te dienen… Plannen zijn er nu eenmaal om te veranderen haha :joy:

17 likes

SeriousWatches.eu heeft nu ook een
Russische collectie in de verkoop.
Cosmos, Molnija en Chkalov.

3 likes

Klassieke scuba dial. Goede keus gemaakt! :grin:

3 likes

Heren,

Hierbij mij verslagje met foto’s van mijn Slava 2414 uurwerk. Mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben hoor ik het graag! :smiley:
Slava 2414.pdf (1,6 MB)

4 likes

Dat zijn de mooie dingen om te lezen, bedankt voor het delen :+1:

3 likes

Geniet er van! Hij staat je goed!

3 likes

Bijna weekend!
Overigens voor dit horloge dat veertje afgesteld dat zorgt voor druk op de piston van de secondewijzer. Is die druk te laag (bij veel Vostoks), dan hakkelt je secondewijzer en loopt niet mooi.
Wel altijd een gedoe om die rotor brug van de automaat er uiteindelijk weer op te krijgen. Dit is de tweede keer dat ik een dergelijke actie doe (ook met de WUS Vostok slava diver). In beide gevallen ben ik alleen met dat terugplaatsen van die brug 1 uur bezig geweest. Echt lastig om alle asjes goed uitgelijnd te krijgen…
Doe je het fout, dan klemt er iets en draait je rotor maar een kant op ipv vrij twee kanten op te kunnen bewegen :wink:

16 likes

Vandaag geen Wostok maar een Sputnik, eind jaren '50:

Maar evengoed: prettige Wostok Vrijdag iedereen!

Groeten, Tom.

21 likes

Vostok day

14 likes

Vraagje aan de modders hier:
Zijn alle wijzerplaten van Vostok amphibia en komandirskie classic uitwisselbaar?
Dus eigenlijk, kun je een wijzerplaat van een Amphibia SE zonder problemen monteren op een 2414A uurwerk?
Ik vermoed vrijwel zeker van wel, maar zou toch graag horen of iemand hier ervaring mee heeft.
Groeten,
Marijn

2 likes

Deze is echt prachtig in mijn ogen!

3 likes

14 likes

Perfecte match :ok_hand:

2 likes

Hou van deze banden, zitten lekker en deze kleur staat ook nog eens klassiek. Mooie combi met de Poljot. Geweldig setje.

2 likes

Ben der heel blij mee Dirk , pfff voel me echt de man met deze kanjer om me pols :metal:

3 likes

Onderweg 627 titanium tank ,
image

13 likes