Laat ik even het standaard WUS antwoord geven. Je kan ze beter naar mij opsturen dan zal ik er goed voor zorgen
Niet zo moeilijk Bert. Gewoon zelf meenemen. Koffertje zou ik doen.
Mooi dat de verhuizing gaat gebeuren. Kun je weer een nieuwe start maken.
Bert,
Je begint boven bij je schouder met het grootste horloge en beide armen gebruiken dan lukt het misschien net met die 25 horloges
Nee zonder gekheid. Lekker in zelf meenemen joh
Nou bericht gekregen van Paypal. Lijkt inderdaad om een veiligheidsmaatregel te gaan waardoor ze de functies van het opwaarderen hebben “uitgeschakeld” .
Verzoek is door Paypal gedaan om deze blokkade weer op te heffen. In ieder geval een reactie, dus dat is mooi. Goed weekend iedereen
Heren,
Ik ben net even aan het testen geweest met een app die de accuraatheid van de horloge test en daarmee dus ook een tool om je horloge af te stellen. Hebben jullie ervaring met een bepaalde app waarvan jullie denken dat hij goed is? Hieronder de Android link en een foto van het test rapportje van mijn Raketa.
Even een kleine aanvulling, na het schoonmaken en smeren liep een horloge zo verschrikkelijk snel dat de regulator op z’n max stond en hij nog te snel liep. Mogelijke oorzaak kon magnetisme zijn (Ook daarvoor een app hieronder, weet niet of het op elke smartphone werkt… ). Maar die naald schoot dus helemaal uit… Dus heb ook maar een demagnetiseer apparaatje besteld…
Zou het niet eens overwegen, Bert. Voorafgaand aan de verhuisdag netjes inpakken, mooie koffer zoeken en gewoon zelf meenemen. Bewaken met je leven.
Belangrijke opnemer voor dit soort systemen is de microfoon. Welke mic wordt gebruikt bij deze app? Je telefoon? Hoe meet je het uurwerk in de verschillende posities? Voordeel van de reguliere timegraphers is dat de microfoon in de standaard is opgenomen en onder alle omstandigheden een vaste soundverbinding heeft met het uurwerk. Het uiteindelijke resultaat valt of staat natuurlijk hoe nauwkeurig het algoritme is ontworpen van wat de microfoon oppikt.
Het is de microfoon waarmee normale gesprekken worden gevoerd zeg maar. Meten in verschillende posities gaat uiteraard niet. Maar het afregelen gaat aardig goed voor een gratis app! En nog best nauwkeurig ook! Tuurlijk is een timegrapher vele malen beter en nauwkeuriger. Maar voor de snelle check is dit wel een hele goedkope oplossing. Inderdaad is dit afhankelijk van het algoritme van de app. Vandaar ook de vraag jullie ervaringen met diverse app.
Vostok Vrijdag komt deze week een dagje later bij mij.
Goed weekend gewenst allemaal!
@Omega_73: ken je die bezel nog?
Heb dus geen ervaringen met deze app (gebruik alleen een timegrapher) maar zie men op de Rikketik vaak checken via een dergelijke app. Wel handig natuurlijk voor de snelle beoordeling.
Mannen, (overigens waar is die enige vrouw gebleven?)
Heeft een week geduurd maar ze is binnen. Defect, (zo te zien echappement) maar dat wist ik. Geen probleem mee, fix ik. Maar vind de uitvoering van de burst in combinatie met kast en bezel top. Twijfel alleen nog over het staal. Suggesties? Waardeer jullie mening en smaak altijd in het bijzonder.
Een echappement is een onderdeel van een mechanisch uurwerk dat de drijfkracht van de energiebron (veer of gewicht) gedoseerd doorgeeft aan het gaande werk.
Bij een uurwerk vervult het echappement een dubbele functie:
- Het gangrad, dat lijkt op een tandwiel, wordt door het gewicht of de veer aangedreven, maar kan niet snel gaan draaien doordat een van de lepels tussen de tanden grijpt. Komt de andere lepel tussen de tanden en wordt de eerste lepel teruggetrokken, dan kan het gangrad een halve stap verder draaien. De lepels zijn verbonden met de slinger of onrust, die een vaste slingertijd heeft, en zo wordt de slingertijd op het uurwerk overgebracht.
- Het gangrad geeft elke keer een duwtje tegen de lepels waardoor de slinger in beweging wordt gehouden.
Ik heb het even opgezocht …nooit van dat woord gehoord
Oh is van een klok geloof ik
De onrust bepaalt de snelheid waarmee een mechanisch uurwerk loopt. De onrust bestaat uit een (meestal uitgebalanceerd) wieltje, gekoppeld aan een spiraalveer, dat met heel nauwkeurig bepaalde resonantiefrequentie heen en weer draait. Een uiteinde van de spiraalveer is meestal via een stelschroef met het chassis van het uurwerk verbonden. Met de stelschroef kan de rustpositie van de onrust worden ingesteld. De andere kant van de spiraalveer is met het wieltje verbonden. De onrust blijft bewegen, omdat het anker, dat ook om een asje draait, en op zijn beurt weer met een ankerrad is verbonden, de onrust steeds een klein zetje geeft. Het middelste deel van de onrust dat om de as draait heeft een klein pennetje (steentje in horloges), dat in een vork van het anker valt. Telkens als dit stiftje door de vork heen draait, wordt het anker in een andere positie gezet. Daarbij gaat het ankerrad steeds een half tandje verder. Een van beide palletten ligt daarbij tegen een tand van het ankerrad. Het ankerrad is via een raderwerk verbonden met een spiraalveer of met een gewicht, die de kracht levert die nodig is om de beweging in gang te houden. Het raderwerk drijft ook de wijzers van het uurwerk aan.
Zelf vervoeren uiteraard