Heb je hetzelfde horloge vergeleken met een timegrapher? Ben wel benieuwd wat de “afwijking” zou zijn van een dergelijke app.
Aangezien ik mezelf de app wel zie gebruiken mocht het redelijk werken
Heb je hetzelfde horloge vergeleken met een timegrapher? Ben wel benieuwd wat de “afwijking” zou zijn van een dergelijke app.
Aangezien ik mezelf de app wel zie gebruiken mocht het redelijk werken
Nee, ik heb zelf niet een timegrapher. Wel een interresante test om uit te voeren inderdaad! Ik heb het uitgeprobeerd in een aantal posities, zie screenshot hieronder.
Ziet er uit als een leuke app! Zie alleen nu pas dat hij voor Android is. En dat heb ik dan weer niet.
Morgen eens zoeken of ze er ook voor IOS zijn.
Leuk horloge Dirk! Ik ben zelf ook verslingerd geraakt aan die kleur wijzerplaat.
Tja… staal. Ik denk dat het dit horloge wel mooi staat, want de vorm van de kast loopt daarmee goed door in de band. Ik heb ook zo’n model kast van Zim, en het valt niet mee om daar iets anders passend bij te vinden. Tenminste, dan steekt de band enorm af bij het horloge. Kan je bedoeling zijn natuurlijk…
Maar ik vraag mij wel af of de standaard band er her mooiste bij is, of dat je toch beter iets verfijnder zou willen kiezen. De Russen zijn niet zo van het subtiele
Vindt het een mooi horloge Dirk, maar die twee verschillende uitvoeringen van staal is voor mij wat minder. Had liever gezien dat alles, of mat of gepolijst is. Brengt wat meer rust en die stalen band
Maar dat is mijn mening hoor😉
Heb je vroeger niet opgelet op het oude forum Bert.
Heb daar ooit eens een bericht geplaatst met alle onderdelen en hun functies😂
Maar je hebt er een mooie omschrijving van gevonden
Jaja… kijk maar 3 dagen terug!
Staat hem goed Huub!
Zij was meer van de kleine dames horloges met mooie grafische wijzerplaten. Ik denk dat ze in de vintage hoek zit. Laatst nog eens gezien. (O ja Marleen.)
Copy Paste hoop ik toch, anders is het wel heel veel schrijfwerk. Maar het klopt wel hoor. Haha.
Fijn advies heren, dank. Maar nu jullie dit zo zeggen, misschien eens kijken naar een Milanese.
Ik had hem ook in het lichtblauwe gedeelte gezet, maar ik durf het ook hier. Heeft iemand van jullie een gesteende brug voor een raketa 2609 HA? Eentje die balanswiel, secondenrad en tussenrad vastzet?
Mvg
Serge
Hahaha ik dacht nog, zal ik het het zeggen?!
Ik heb zelf eens een Chinese Milanese band gekocht en die pak ik er heel vaak bij. Draagt fantastisch en ziet er ook zo uit. Stijlvol, subtiel en past bij heel veel horloges. Ik weet niet waarom, maar ik heb persoonlijk niet heel veel met leer. Ik kan het wel mooi vinden, maar niet voor mezelf. Weet eigenlijk niet eens waarom, maar ieder zijn ding.
De Milanese is voor mij de meest universele en comfortabele band.
Ja inderdaad. Bij de mijne lubbert het balanswiel in de bovenste steen. Dan is het voor mij makkelijk om een andere brug in te bouwen.
Daar valt ie steeds door stil…
Weet je zeker dat dat door de brug komt en door de steen? Is het geen afgebroken balansas?
Nee ik bedoel ankerwiel lubbert in deze brug. De balans wil wel, drijft anker aan, maar ankerwiel blokkeert omdat het los lubbert…
Heb je de deksteen al los gehad? Is het nog compleet? De pivot van het ankerrad is in de meeste gevallen gevoeliger voor schade dan het robijn.
Dat was mijn gedachte ook. Die pivots gaan veel sneller stuk dan de robijnen. Hoewel niets onmogelijk is…