Oei… nu wordt ik overvraagd… het ankerwiel kan ik fixeren aan de onderkant, maar de bovenkant kan ik niet in het midden van de steen fixeren, als er dan spanning opkomt, wordt ie scheef gedrukt…
Het is nu laat, maar kan morgen even een fotootje maken?
Dan zou het kunnen dat de as nog wel intact lijkt, maar dat de pivot aan de bovenkant al is verdwenen. Kijk maar eens met een vergrootglas naar die as, als je de brug er toch af hebt.
Denk dat bij dit uurwerk ook de volgorde is. Eerst de brug monteren zonder deksteen. Daarna olie en sluiten.
Maar je hebt gelijk, lekker slapen en morgen verder met fotootje.
Precies! Over en sluiten.
Hierbij de uitleg waar zo’n microfoon naar moet luisteren. Best wel slim bedacht hoor. En dat er vervolgens ook nog eens bruikbare data uitkomt wat de accuratesse van je echappement weergeeft.
Misschien wel leuk op deze regenachtige ochtend nog even het verhaal van deze bezel te vertellen. Hij kwam gemonteerd op een oude Amphibia uit de UK. Ik wilde hem toch eens wisselen voor een andere, maar hij zat helemaal muurvast van jarenlange DNA en geen spleet waar een mesje tussen kon.
Dan maar de Russische aanpak. (Zie ook banden inkorten) Dus zelf gereedschap gemaakt, hulpstuk voor in de bankschroef. 2 stuks van deze.
Mesjes precies tussen kast en bezel, en ‘voorzichtig’ aandraaien.
En voila, kwam er moeiteloos af, zonder beschadiging. De interne veer was helemaal vergaan en vast gekoekt. Helemaal ontsmet en schoongemaakt Huub. Geen zorgen.
Bedankt voor het linkje Dirk!
Puntgaaf deze!
Mooi Bas,
Dat gaat mijn volgende worden
Good luck hunting!
Het kan! Deze week wat gepriegeld met de timegrapher. Als ik hem nu 's nachts met de kroon omhoog leg, loopt hij voorbeeldig.
]Ja hoor doe er nog maar een schepje bovenop Hans
In het gezelligste hoekje van het HF kan men dat wel hebben