Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Wow, dat is degelijk werk, Jan!
Daar kan ik van genieten! En goed gelukt, want de bezel is inderdaad onbeschadigd. Dat dit er allemaal aan vooraf ging had ik niet vermoed :grin:

Maar het kunnen krengen zijn inderdaad, want als de veer eenmaal begint te oxideren dan komt alles muurvast te zitten. Ik maak de veer daarom altijd een beetje vettig. Fijn voor de volgende :slight_smile:

4 likes

Daar heb ik gelukkig deze voor :+1:

8 likes

Doe mijn best maar vind het nog best lastig te zien hoe de pivot van het escape wiel eruit ziet. Beste zou zijn als je het escape wiel uit het uurwerk zou halen voor wat detail foto’s. Maar als het je helpt, ben gisteravond nog even in mijn voorraad wezen snuffelen en daar kwam zowaar nog een zelfde kaliber naar boven. Geen idee wat de stuks is maar stuur gerust een PM als je vergelijkingsmateriaal wilt of een desnoods een orgaandonor.

5 likes

Strela vandaag .

15 likes

Even niet op het forum geweest waren gister naar invacare, buiten de plaats nieuwe stoel voor mijn vrouw ,maar heb wel een verassing een pakje uit de Oekraïne net bij de buren op gehaald, foto volgt ben benieuwd hoe het er uit ziet je koopt van een foto het blijf een risico .

6 likes

Kwam dit filmpje tegen…

7 likes

Awwww crap

8 likes

Hoi Dirk,

Graag zou ik toch willen proberen weer leven in de raketa te krijgen. Ik stuur je even een PB.

Serge

3 likes

Het ziet er goed uit ongedragen dus een nos handwinder en dat voor 50 euro inclusief verzenden alleen even op zoek naar een band ,alleen wat mijn op valt is dat er geen made cccp opstaat of is het de overgang tussen de cccp en Rusland begin

jaren 90.

9 likes

positie ken invoelt hebben op het uurwerk zelf, neem een Zaanse klok even als voorbeeld een mm uit het lood en loopt niet meer gelijk, en tempratuur daarom is een meet regelkamer ook een contante temp van 20 graden.

3 likes

Jan ,Ik maak ze ook heel goed schoon uurwerk er uit en poetsen maar.je kent het wel.

3 likes

Jeltsin (hikhik) en Gorby hadden het wel goed gevonden

4 likes

Precies. Ik heb hem op de timegrapher gemeten in elke positie en kroon boven was de beste, dat is dus de rustpositie als ik hem niet draag.

1 like

Ik heb geen cent staan op PayPal als ik daar een overschrijving doe dan wordt het gewoon van mijn bank afgehouden ,maar dat werkt idd niet geld op overmaken ,mijn vrouw doet dat allemaal ik heb er geen geduld voor op een PC af en toe op het forum met de hobby.

1 like

Bert het is moeilijk ik zou gaan voor zelf mee nemen zeker niet met een verhuiswagen mee geven, weet jij wie er werkt je steekt het in je zak en ze hebben de buit, ik heb het zelfs als we op vakantie gaan ,dan zegt mijn vrouw wel eens ben je met je spullen getrouwd of met mijn (ik heb dan het geluk ik leg ze op het bureau neer.)

2 likes

Of

Voor iets van 50 euro p/s . Collega van me is momenteel in Litouwen en was voor me aan het rondkijken… mogelijk komt ie ook nog wat anders tegen. Wat vinden jullie?

9 likes

Watskeburt? :astonished:

3 likes

Beetje vage foto’s, maar lijken wel netjes. Als ze inderdaad mooi strak zijn zonder krassen, kale plekken en vocht schade, (dat zou je collega kunnen zien), is het bedrag niet te gek. Ik zou persoonlijk iets meer over hebben voor de Raketa, maar dat is eigen voorkeur natuurlijk. :wink:

3 likes

Weet iemand hier of de kronen van Amphibia’s nog steeds aan de schroefdraad vast roesten, of is dat inmiddels opgelost?

2 likes

Nooit gehad.
Doe ook af en toe een klein beetje siliconen vet voor sanitair aan de o ring ( eigelijk geen o ring maar ronde platte pakking) afdichting van de kroon. Smeert ook de schroef draad.

3 likes