Dat is een hele mooie!
Groeten, Tom.
Dat is een hele mooie!
Groeten, Tom.
Eens, moet goed lopen ook. Prijs was beetje een indicatie, maar mijn collega kan daar gewoon langs gaan en de boel testen/bekijken. Overigens was er nog een Raketa maar die vond ik wel flink aan de prijs. Als er nog wat onderhandeld kan worden zou dit ook wat zijn:
Foto’s zijn niet al te best nee helaas…
Ook leuk. Kleur bezel lijkt iets afwijkend. Stedennamen in cyrillische letters, pluspunt.
Lumebolletje eraf gevallen spontaan, denk wel dat ik die terug kan plakken voorzichtig.
O ja zie het nu ook. Ik dacht dat het met die los geschroefde kroon te maken had. Dat hij helemaal los was of zo iets. Op het verkeerde been gezet dus. Succes met plakken!
Million dollar question and yet not aware, You got me there
Zwarte rand is meestal vervaagd of weggesleten, maar wel origineel bij deze met de plaatsnamen. Deze ziet er zo te zien (beetje vage foto) nog goed uit.
Handelaren in Litouwen zijn vaak in het westen geweest en weten gewoon de handelsprijs. M.a.w, denk dat je daar net zo moet acteren als dat je hier op MP, Etsy of EBay gewend bent. Dus geen dubbeltje op de eerste rang gok ik zo. Hopelijk kan je collega dat beoordelen, die laatste Raketa zou toch wel mijn grote voorkeur hebben (als tie netjes is) Succes daar!
Zelfs hardslag kan een afwijking veroorzaken in het uurwerk ,mijn vrouw rijd in een elektrische rolstoel dat heeft zelf dat heeft effect op mechanische horloge ,
Hé, zelfs een LADA heeft af en toe een grote beurt nodig.
We gaan het zien! De twee Raketa’s hebben ook mijn voorkeur, kijken wat er komende week nog op lokale marktjes opgeduikeld wordt en dan komt ie hopelijk met wat moois terug!
Ja die raketa’s zijn erg leuk
Nu begrijp ik de zwanenhals op een ST19 uurwerk… Jeetje wat een priegelwerk om hem helemaal goed te krijgen…
Maar de demagnitizer werk fantastisch! Kreeg een sneeuwstorm aan stipjes te zien bij de rode slava. Zie hieronder het resultaat na demagnetiseren en afstellen.
Zo, even een vervolg. Heb de defecte 2416 vanavond geopereerd en vrijwel direct de oorzaak van het defect gevonden. Als je het kaliber opwond liep het gangwerk los met de veer. Vandaar mijn vermoede dat het probleem in het echappement moest zitten. En inderdaad, als je goed naar het anker kijkt mist er een pallet stone. Incidenteel komt dat bij een Boctok wel eens voor. Ervan uitgaande dat de pallet stone er wel heeft gezeten is de kans groot dat deze ergens tussen de tandwielen ligt. Met andere woorden, dit kaliber zal uit elkaar moeten om in ieder geval de brokstukken te vinden. Laat ik nou toevallig helemaal geen hekel hebben aan het overhalen van een Boctok uurwerk. Wat hebben we toch een super leuke hobby.
Jij bent er ook aardig handig in he?
Precies het onderdeel wat je met de hand schoon moet maken en niet in de ultra cleaner of professionele schoonmaakapparaat. De lijm van de steentjes kan daar niet tegen.
Hele goede aanvulling, Hans. Zeker waar!
Dit kaliber komt rechtstreeks uit Christopol dus ben bang dat er in dit geval een Rus(sin) volgende week uitgenodigd dient te worden voor een uitermate belangrijk coachend functioneringsgesprek. Dit is natuurlijk onacceptabel als je pretendeert te kunnen wedijveren met de beste Zwitserse ateliers.
Snel gevonden Dirk! Ben benieuwd naar de rest van de foto reportage!
Heren, ik ben benieuwd of jullie mij met het volgende willen helpen. Ik kwam een advertentie op ebay tegen, lijkt mij een leuke Vostok. Ik wil aan de ene kant graag een Russisch horloge erbij, en een knallende gele dial staat ook nog op de wensenlijst dus dit leek mij een perfecte combi. Maar wie kan wat zeggen over het model en uurwerk? Zijn er dingen waar ik naar moet vragen of op kan letten? Het uurwerk en het ding zelf ogen clean… Alle commentaar is welkom, als het meezit kan ik dan over een poosje hier mee posten