Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ik denk dat het een komandirskie kastmodel 35 is met 2409 handwinder. Het geel lijkt een beetje flets. Ik weet niet wat je budget is, maar als je een knallende gele wil dan zou je de 65(0859) kunnen overwegen.

Er staan er enkele op Ebay.

2 likes

8 likes

Thanks! Dat model die je stuurt ben ik inderdaad ook tegengekomen maar die spreekt me minder aan. Te fel ook :slight_smile:

1 like

Ik heb de grappige Jeltsin ook

3 likes

Maar helemaal niet dragen is ook weer zowat… Ik vind de huidige gemiddelde +2 seconden per dag voor een Amphibia best aardig eerlijk gezegd.

2 likes

Waar ik zelf altijd op let. Is het een nette advertentie. Goede fotoos, geen onzin teksten. Hoe zijn de referenties van de verkoper. Hoe lang zit hij of zij op eBay. En ook interessant wat biedt de verkoper nog meer aan. Daarmee vorm je een beeld van de verkoper. Verder kijk ik naar vergelijkbare horloges op het internet. Puur de erste indruk van deze foto’s lijkt me ok. O ja, wordt er geleverd naar Nederland? (En je accu is bijna leeg. :wink:)

2 likes

Laatste horloge wissel , automaat lekker makkelijk . Donderdag in me nieuwe woning .
Horloges neem ik zelf mee …

14 likes

Qua verkoper (asap31 overigens) geloof ik het wel, vind de advertentie netjes. Ik weet niet hoe ik vanuit de ebay app een link kan kopiëren anders zou ik 'm plaatsen.
De verkoper heeft ruim 1300 items, er staat nog wel meer aardigs bij alleen niets over type/uitvoering. Ik kom bijvoorbeeld ook een Amphibia automaat in ogenschijnlijk dezelfde kast tegen:

Ik weet dat 't lastig is vanwege de vele modellen en samenraapsels die er zijn. Ik heb foto’s van Vostoks type 100 gezien die praktisch identiek zijn. Maar ik vraag me dan vooral af, wat is het materiaal van de kast, ik wil wel een RVS variant. En kan de bezel hiervan eenvoudig vervangen worden door een eventuele aftermarket item? Oja: en graag een 22mm bandmaat, daar heb ik reeds een bosje voor liggen…

6 likes

Kijk hier maar eens. Deze webshop heeft bijna alles. De 100 is 22 mm lug. Vrijwel alle nieuwere kasten zijn 22 mm. Kijk ook maar bij komandirskie, kast 35 bijv. Alle Amphibia’s zijn rvs. Komandirskie verschilt. Bezels zijn uitwisselbaar maar verschilt met type kast soms. Altijd checken. Bij Meranom kun je ook bezels vinden. Maar ook bij anderen. Veel rondkijken in dit topic zou ik zeggen.

4 likes

Meranom heb ik vrij grondig omgespit ja :smile: die heb ik hier voorbij zien komen. Ook daar kom staan qua kast en bezel identieke komandirskies, maar andere wijzerplaten en uurwerken.
Overigens heb ik nog niet de verkoper benaderd, ik ga er een beetje vanuit dat als hij het model weet dat wel zou plaatsen. Maar met ruim 1000 items snap ik het ook als dat teveel gedoe wordt :slight_smile:

2 likes

Ik begrijp niet helemaal wat je hier bedoeld. De verkoper communiceert netjes voor zover mijn ervaring. Wel in het Engels uiteraard, of Russisch. :wink:

Hij levert ook betrouwbaar. In de site zelf staat al heel veel info per model. En ook mbt andere modding zaken. Vaak zijn wijzers wijzerplaten en bezels uitwisselbaar.

2 likes

Ik bedoelde de verkoper op ebay! Heb overigens de link:
https://www.ebay.com/itm/164537452698

Heb de verkoper ook ff een berichtje gestuurd of hij meer info kan geven. Het is weinig spektakel hoor, maar ben vooral benieuwd :slightly_smiling_face:

3 likes

Lijkt me wel een standaard verkoper. Horloge lijkt netjes. Hij geeft geen enkele garantie denk ik. Geeft netjes aan dat hij niks weet van de historie. Je investeert zo’n 45 dollar plus shipping. Tja geen wereld bedrag toch? Kan inderdaad misgaan met verzending, maar gaat meestal goed. Hou rekening met een beurtje. Lijkt mij een standaardtype 100 kast. Succes. :grin:

2 likes

Daarom, en verkoper en horloge maken op mij een OK indruk dus dat geloof ik allemaal wel. Heb overigens netjes reactie op mijn vraag gehad:

Привет. Это корпус номер 100. Корпус нержавеющая сталь. Размер для ушек браслета 22 мм. Доброго дня.

:open_mouth: Ik heb 't zelf nog niet proberen te vertalen, ik ben benieuwd of m’n vrouw haar Russische lessen baat hebben :). Maar ik maak eruit op, kasttype 100, 22mm band.

3 likes

Bericht in NL ,
Hallo. Dit is kastnummer 100. Edelstalen kast. De maat voor de armband oortjes is 22 mm. Goede dag.

3 likes

Ik heb de conversatie niet helemaal gevolgd, maar vind de prijs nog best hoog voor een 2e hands Kommandirski :no_mouth:

Of zie ik iets over het hoofd?

Gaat natuurlijk alsnog om 3x niks voor een horloge :grin:

3 likes

Als het je eerste Rus is prima instapmodelletje toch?
Er is niets bijzonders aan behalve dat ik twijfel of er op een Komandirski standaard RVS kroon werd gemonteerd maar daar heb je alleen maar voordeel aan. Bandje is eveneens uit de categorie uiterst standaard Boctok dus die zul je al vrij snel gaan wisselen. Denk dat je voor dezelfde prijs (of ietjes meer) bij Meranom ook zal slagen. Dan heb je wel garantie. Het is net al bij je eerste vriendin, daarbij heb je ook geen ervaringen met de voorgaande. Maar bij Boctok smaakt het vaak naar meer.

8 likes

Goeie vergelijking :joy::joy::joy:

6 likes

Tweedehands en gemakkelijk in huis te krijgen :upside_down_face:

4 likes

Klopt. Zou mijn voorkeur ook hebben. Uurwerkje is dan nieuw ook en dus geserviced. Alleen zoekt Dave een speciaal type dial. Voordeel van handwinder is wel dat die prettig laag op de pols dragen. :slightly_smiling_face:

3 likes