Plaatsnamen binnenring
самоа (Samoa)
аляска (Alaska)
денвер (Denver)
нью-иорк (New York)
рио-дежанеиро (Rio de Janeiro)
дакар (Dakar)
женева (Geneve)
саратов (Saratov)
тaшкент (Tasjkent)
иркуеск (Irkoetsk)
владивосток (Vladivostok)
п-камчтск (Oest-Kamtsjatsk)
Plaatsnamen buitenring
лондон (London)
москва (Moscow)
свердловск(Sverdlovsk (Jekaterinenburg))
новосибирск (Novosibirsk)
якутск (Jakoetsk)
магадан (Magadan)
вашингтон (Washington)
гонолулу (Honolulu)
сан - Франциско (San Francisco)
цикаго (Chicago)
буэнос-айрес (Buenos Aires)
рейкьявик (Reykjavik)
I.p.v. свердловск kan er ook Екатеринбург staan.
Sverdlovsk kreeg in 1991 namelijk zijn oude naam Jekaterinenburg weer terug. Daarmee kun je gelijk zien of de wijzerplaat matched met de bezel. CCCP + PAKETA op de wijzerplaat + cyrillisch geschreven plaatsnamen met свердловск. Zwarte rand.
Post 1991 heeft geen USSR meer en Екатеринбург
Verder heb je nog de variant met de Engelstalige plaatsnamen.
Goede tip! Zoals al te zien op de foto staat het … B CCCP in het midden onder de wijzers, geen logo verder erbij. свердловск staat er op zag ik al, lijkt dus te kloppen.
Wilde ik mijn Slava even op tijd zetten en ik trek de kroon uit en er gebeurd niks bij het ronddraaien van de kroon. Dus ik de kroon weer indrukken, kom ik tot de ontdekking dat de wijzers gaan draaien. Omgekeerde wereld dus
Interessant artikel zeg. Mooi om te lezen en te zien dat er uitgebreid naar de Russische horloge industrie word gekeken. Zag LIP ook al voorbij komen wist niet dat die ook al zolang bestond
Die gele dial gaat uiteindelijk toch “gewoon” in de case waar het samen mee op de foto staat. Daar zit nu een 2415b movement in wat dus helaas niet past ivm het datumvenster, maar @Marijn2 (van wie ik diezelfde horloge ook gekocht heb trouwens!) is zo aardig om de movement te wisselen met een 2414 handwinder met datumschijf. Gaat dus helemaal goed komen en in de zoektocht naar een oplossing toch gewoon een Vostok rijker haha!
Dat is 'm, Dirk!
Gruwelijk irritant, want de hele handel moet los
Wat ik meestal doe om dit te voorkomen: bij het terugplaatsen van de kroon even het knopje indrukken net als bij het losmaken. Dan komt er geen spanning op die pal.