Hoi. Heb deze vanmiddag binnen gekregen. Ben de specs aan het googlen. Kom WR waarden tegen van 30. 50 en 200 mtr. Ze is van 2007
Weet iemand hier iets zinnigs over te vertellen. @Bert59 misschien? Alvast bedankt. Groet Eddie.
Ik mag ook meedoen! Binnen 10 dagen bezorgd. Leuk ding! Datum stellen is wel een dingetje begrijp ik?
Ik gok dat @DirkT het weet Eddie , dit lijkt me een recent type dat is meer Dirk,s terrein …
Sla je slag zou ik zeggen!
Ik had hem gezien vanmorgen, ik kan mij wat beter beheersen
Nee joh, zelfbeheersing heeft niemand iets opgeleverd
Zelfbeheersing kan ook een gedisciplineerd bod zijn
Valt mee hoor, draaien tot 2:30 en dan terug naar 20:30. Als je daarna weer over 0:00 draait verspringt de datum. Dan weer doordraaien tot 2:30 en weer terug naar 20:30. Semi-snelverzet dus.
Ja, dat doet ie met 12 en 8 uur. Maar het is wel meer werk dan ik van m’n Seiko’s gewend ben, daar draai je immers direct het datumwiel. Wél gaaf hoe bij deze de datum met een klik keurig op tijd verspringt!
Vandaag had ik een zwitserse fieldwatch om. Moest een beetje strijdvaardig en zelfzeker overkomen vandaag. Had wat meetings waar ik m’n mannetje moest staan. Vanavond thuis en deze (nieuwe) Vostok rond. Die zie je hier niet veel. Wel een heeeerlijk zacht lederen bandje op (ongelooflijk voor die prijs, die runderen in moeten goeie vacht hebben)
Precies, daar hoef je dus helemaal geen 2,5uur over te doen, zoals veel Seiko’s dat doen.
Klopt, maar vind het zelf wel een rustgevend karweitje in de ochtend!
Even bewust worden van de tijd.
Dat gevoel geeft een handwinder me ook steeds
Haha, moet je dit filmpje eens bekijken. Mooi besef waar de grens ligt wanneer je moet stoppen verder te duiken.
Goedemorgen allen,
Kan eindelijk deze bruine schoonheid weer dragen, dankzij mijn grote vriend @DirkT welke zijn eigen projectjes heeft laten liggen om de mijne helemaal na te kijken. Hij loopt weer super
Dirk👍
Kameraden!
Hij is stuk, na opwinden loopt hij als een gek af maar wie oh wie kan mij wat meer vertellen over deze stopwatch uit 1965?
Interessant uurwerk met dat column wheel! En die soort van tang er omheen.
(Maar daar ben jij niet mee geholpen. )
Mooi exemplaar! Helaas kan ik je niet helpen… Klinkt als een tandwieltje die los zit of geen grip heeft tussen de springbarrel en de escape wheel. Zie je de escape wheel draaien als je hem probeert op te winden? Dan kunnen het de pallet robijntjes zijn die er niet meer op zitten…
De groene kleur van de lume vind ik altijd zo mooi bij deze klokjes! Springt er mooi uit! Mooi klokje Bert! Begint je nieuwe plek al een beetje als “thuis” aan te voelen?
Ja meteen al , was even in me oude huis eergister , blij dat ik daar weg ben !
Monnickendam is lekker rustig , veel natuur en alles op loop afstand .
Ik ben schilder geweest dus opknappen heb ik echt zin in . Eind juni verwacht ik dat het huis klaar en naar me zin is .