Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ik kan je helaas niet helpen. Zonde hoor want het is wel een heule mooie stopwatch :+1:

3 likes

Mooi om te horen Bert :+1:

1 like

Goeie keus dus! Heel veel plezier met opknappen!

1 like

Ik zit ff te spelen met m’n nieuwe Amphibia, daar heb ik een nieuwe bezel en insert voor. De originele bezel viel me “in het echie” nog best mee, maar toch wil ik wat anders. Ik heb een SKX met zwarte bezel, dus moet wel wat afwijkends hebben.
Blank staal leek me tof, maar ik twijfel welke zijde van deze insert nou het leukst is. Deze insert heeft 2 zijden namelijk. Natuurlijk allemaal persoonlijke smaak maar ben benieuwd naar jullie mening! Ik neig steeds weer naar een andere kant dus elk duwtje kan helpen :grimacing:

Insert: kaal staal of zwarte print??
  • Kaal man!
  • Zwart joh!

0 stemmers

Maar waar gaat het nou over?? :point_down:

6 likes

Stopwatches zijn best boeiende instrumenten. Zo ook deze. Kan nog geen fabrikant ontdekken tenzij het ingeslagen logo voor een ander al gelijk aha roept. Zou, om het defect proberen te vinden, eerst de balans en het anker wegnemen nadat je eerst de veer hebt ontlast. Daarna opwinden en controleren of je gear vrijelijk loopt met aan het einde van de veer een kleine reactie terugloop heeft. Als dit werkt kun je een vink zetten bij het grootste deel van het uurwerk. Check daarna de pallets op het anker en de pallet op de balans. Waarschijnlijk zal daar het defect zitten. Succes, mooi spul.

3 likes

Veel geluk in je nieuwe woning. Altijd fijn als een nieuwe plek gelijk heel goed voelt.

1 like

dus als je hem opwindt loopt ie gelijk te tellen? Op normale snelheid of giga hard als een propeller?

Ik zie in ieder geval een gebroken onderdeeltje (veertje) bovenin.

3 likes

Je hebt mij overtuigd, mooie dag voor…

6 likes

Buran bandje maar eens even lekker in het vet gezet. Draagt meteen veel lekkerder.

5 likes

Genoeg donor uurwerken te vinden in ieder geval!

2 likes

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&Slava_5498

2 likes

Allebei gaaf!

2 likes

Ik draag vandaag m’n Poljot alarm!

10 likes

Not helping :stuck_out_tongue:

Maar hij komt wel op een leuk plekkie terecht hè? Precies wat ik zocht maar door die 2 kanten wel lastig kiezen…

2 likes

Hij draait als een malle! En scherp gezien!

2 likes

Wat gebeurd er als je dat dat onderdeel waar het veertje druk opzet even met de hand tegen het rad aanduwt en houdt?

4 likes

Na al dat Vostok geweld van gisteren ook vanmorgen een Sturmanskie om de pols gedaan. Ook weer fijn! :blush:

10 likes

Die veer was half doormidden, goed gezien! Nu maar hopen dat, met vervangen, daarmee ook dat te hard lopen opgelost is.

1 like

Die scrambler lijkt mij ook een fijne motor voor de binnenwegen rond Tiveden. :+1:

3 likes

O absoluut! Maar heb daar voor het Scrambler tijdperk in onderdelen een Yamaha 350 TT enduro naar toe gesleept. Lekker makkelijk, luchtgekoeld, geen accu, gewoon schoppen en altijd lopen.

2 likes