Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

zijn parel gestraalde horloges,( ik weet niet of ze er ook in een gepolijste versie beschikbaar zijn?

2 likes

Dit is een mooi horloge .

2 likes

de 1190 en 090 de (1190 vind ik persoonlijk mooier .

11 likes

Ja, klopt.
Op de tweede foto is het heel vaag te zien boven de 12.

3 likes

Het is dat ik zo een beetje ga stoppen met de hobby, ik heb een tweetal die in de roulatie zitten en een digitale polscomputer in bestelling staan. Maar als ik deze fraaie exemplaren voorbij zie komen blijft het toch kriebelen hoor.

15 likes

12 likes

Eens!

2 likes

Heeft wel iets van een Russische 090 of 119. :thinking: :wink:

2 likes

Zou zomaar kunnen. Ik ben hier een complete leek in,
Die nrs zeggen mij nix.
Enige dat ik weet is dat dit een Poljot is.

2 likes

"This selfwinding movement was put into “Meister-Anker” watches in the seventies, sold by the german “Quelle” shop. The high amount of 30 jewels is remarkable, and no less than twelve of them are used for the selfwinding mechanism. Such an effort is hard to find elsewhere.

The Poljot 2616.1H was (as caliber 2616H) released in 1972. "

Er zit in ieder geval een Poljot uurwerk in Eddie.
Ik heb dit in Google gevonden. Het is een Duits horloge, zoals het merk al doet vermoeden maar ze monteerden blijkbaar ook poljot uurwerken.

Dit horloge is in zeer mooie staat trouwens! :+1:

4 likes

En wat voor één. Zit een reete-zeldzame 2616H Poljot kaliber in met welgeteld 30 robijnen. 12 van die robijnen zij alleen maar voor het opwind mechanisme. Een tandwielbak die maar heel zelden tegen komt. In De jaren ‘70 had je in Germanië de Quelle winkels en daar verkochten ze de Meister-Anker horloges met dit Poljot hart.
Zou er maar zuinig op zijn.

8 likes

Dit had ik ook gevonden, maarrr ook @DirkT in de mijne zit een 23 steens uurwerk, ik zal me dus nog maar niet rijk rekenen. En, Dirk, behalve op m’n werkbutser ben ik op al m’n horloges redelijk zuinig geworden sinds ik hier regelmatig vertoef. :wink:

6 likes

:grin:

3 likes

Dat is een mooi stukje gereedschap wat je hier gebruikt ?
Doe je dit bij ieder horloge wat je onder handen neemt ?

4 likes

Russen hebben een vreemde, welhaast duistere aantrekkingskracht.

7 likes

Gek genoeg vinden de Russen die ik gesproken heb het zelf maar niks.

“You buy that shit?”

5 likes

Ja grappig, dat hoor ik vaker. Ik denk dat zij het westen idealiseren. Je mag wel eens beseffen dat wat ver weg is niet altijd beter is. Dat geldt ook voor mijzelf. Ik mag graag naar de USA kijken. Maar ken dat alleen van vakantie trips. :wink:

Heb ik op deze manier opgelost! :grin:

10 likes

Nee hoor, daar zou wel heel veel tijd in gaan zitten. In dit geval had ik een balans waarvan de balans as pivot te kort op de deksteen zat (endshake) en daarom bang was dat hiermee de pivot beschadigd of misschien wel krom zou zijn. Dat kun je hiermee prima controleren. Maar dan moet eerst de hairspring eraf. Lastig klusje dus dat doe je niet standaard.

6 likes

Bedankt voor het delen van deze info, het lijkt me ook heel lastig om de balansveer weer op de goede plek terug te krijgen. En heb je nu het probleem opgelost of kan de balans er zonder andere ingrepen weer terug geplaatst worden ?

3 likes

Sekonda (het export merk van Poljot) Strela 3017!
Ook een Space Watch en wel van de kosmonaut Vladimir Komarov de man die de tragische eer had de eerste dode in de ruimtevaart te zijn.

23 likes