U heeft bezwaar gemaakt tegen de inklaring van uw zending. Uw bezwaarschrift hebben we in behandeling genomen en geregistreerd onder nummer 14475741.
Er wordt een onderzoek uitgevoerd om na te gaan of uw bezwaar gegrond is. PostNL informeert over de uitkomst van dit onderzoek. Als uw bezwaar gegrond is, dienen we bij de Dienst Invoerrechten en Accijnzen van de Belastingdienst een verzoek in voor teruggave van de kosten. Houdt u er rekening mee dat het 4 maanden kan duren voordat dit verzoek is afgehandeld. We kunnen tussentijds helaas geen informatie voor u bij de Belastingdienst opvragen.
Heeft u nog vragen?
Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden.
Hier ook maar even melden. Voor de liefhebbers, in de zomer editie van Watching staat een kort artikel over Russische horloges en Sturmanskie in relatie tot de ruimtevaart. Toch wel aardig, al zullen veel zaken bekend zijn in ‘onze’ kringen.
Ik heb het principe dat alle horloges van mij perfect lopen. Automaten laat ik altijd servicen bij Matthe Petersen in Hilvarenbeek. Hij vraagt voor een volledige service een vast bedrag van € 95. Bij Matthe kun je een kerkklok uit de 17e eeuw brengen maar ook een willekeurig horloge brengen van eender welk merk ook.
De Desert Shield van @Koppie was in prima staat en liep prima. Toch voor servicebeurt weggebracht. Wil ze per slot van rekening allemaal perfect hebben. Verkopen van een horloge doe ik niet en een halfgaar horloge geef ik niet eens gratis weg.
Desert Shield nu terug en verkeert in een topstaat. Nog wat eventjes met bandjes gespeeld. Helaas geen mooie rode band in 18mm zoals @Omega_73 die van de week had. Zwart leren bandjes vind ik eigenlijk niks. Eerst met een groene RAF strap geprobeerd. Het is de zwart-rode NATO geworden.
Verlate Vostok Friday. Blijft een mooi horloge. Andere Vostok terug gestuurd naar Meranom en netjes onder garantie gerepareerd. Afgelopen dinsdag retour gezonden. Zal wel even duren ivm Covid volgens de info van de mail
Wat was het probleem? (Ik had er zelf een waarvan de datum niet wisselde, en een waarvan de rotor zwaar liep, dus niet automatisch opwond. Ook beide voor garantie gerepareerd )
Het horloge bleef voortdurend stilstaan.
Handmatig opwinden hielp even, maar binnen enkele minuten stond het uurwerk weer stil.
Betreft een Amfibia uit de 120 serie.
Mailcontact gehad met Meranom en inmiddels keurig afgehandeld. Nu nog wachten op het pakketje … Kan wel even duren weet ik uit ervaring.
Heb nog twee andere Vostoks die probleemvrij zijn. Alle drie aangeschaft in 2021. Wat een hobby .
Klopt, onder alle webshops is natuurlijk heel veel kaf onder het koren. Gelukkig is Maranom een positieve uitzondering daarop. Mogen we stiekem best blij mee zijn.
Dat is een niet overdreven tarief. Wat houdt service in dit geval dan in? Gaat het hele kaliber uit elkaar, reinigen, spoelen, nieuwe oliën e.d.? Dat is toch zeker meer als een paar uur werk.
En dat voor €95,00. Dan heeft hij toch maar een uurtarief van €30,00 of zo? Dan denk ik niet dat er bij hem een bank in zijn nek staat te hijgen. Respect!
Hij doet ook nieuwe automaten en alle merken.
Ik heb horloges bij hem met waterschade (een prachtige kristalmozaiek onder het glas) weggebracht. Glas gereinigd, nieuwe pakkingen en weer waterdicht.
Bij een paar andere de pakkingen laten vervangen, glas vervangen. Ook rare digitale dingetjes lost Matthe op.
Kortom, als je de handleidingen, documentatie e.d. meelevert maak je zijn werk ook een stuk eenvoudiger.