Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

U heeft bezwaar gemaakt tegen de inklaring van uw zending. Uw bezwaarschrift hebben we in behandeling genomen en geregistreerd onder nummer 14475741.

Er wordt een onderzoek uitgevoerd om na te gaan of uw bezwaar gegrond is. PostNL informeert over de uitkomst van dit onderzoek. Als uw bezwaar gegrond is, dienen we bij de Dienst Invoerrechten en Accijnzen van de Belastingdienst een verzoek in voor teruggave van de kosten. Houdt u er rekening mee dat het 4 maanden kan duren voordat dit verzoek is afgehandeld. We kunnen tussentijds helaas geen informatie voor u bij de Belastingdienst opvragen.

Heeft u nog vragen?

Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden.

:sweat_smile: :joy: :rofl:

5 likes

Geen Wostok op deze vrijdag, maar een Fortis met een Russisch tintje.
Official Cosmonauts Day Date met mooie blauwe wijzerplaat :smiley:

Prettig weekend iedereen!

Groeten, Tom.

12 likes

Hier ook maar even melden. Voor de liefhebbers, in de zomer editie van Watching staat een kort artikel over Russische horloges en Sturmanskie in relatie tot de ruimtevaart. Toch wel aardig, al zullen veel zaken bekend zijn in ‘onze’ kringen. :wink:

8 likes

Nog net in 2021 afgehandeld dus.

3 likes

Op tijd voor de belasting aangifte in 2022. :+1::wink:

3 likes

Ik heb het principe dat alle horloges van mij perfect lopen. Automaten laat ik altijd servicen bij Matthe Petersen in Hilvarenbeek. Hij vraagt voor een volledige service een vast bedrag van € 95. Bij Matthe kun je een kerkklok uit de 17e eeuw brengen maar ook een willekeurig horloge brengen van eender welk merk ook.

De Desert Shield van @Koppie was in prima staat en liep prima. Toch voor servicebeurt weggebracht. Wil ze per slot van rekening allemaal perfect hebben. Verkopen van een horloge doe ik niet en een halfgaar horloge geef ik niet eens gratis weg.

Desert Shield nu terug en verkeert in een topstaat. Nog wat eventjes met bandjes gespeeld. Helaas geen mooie rode band in 18mm zoals @Omega_73 die van de week had. Zwart leren bandjes vind ik eigenlijk niks. Eerst met een groene RAF strap geprobeerd. Het is de zwart-rode NATO geworden.

14 likes

Verlate Vostok Friday. Blijft een mooi horloge. Andere Vostok terug gestuurd naar Meranom en netjes onder garantie gerepareerd. Afgelopen dinsdag retour gezonden. Zal wel even duren ivm Covid volgens de info van de mail

13 likes

Ruim een uur op tijd hoor :wink:.

Goed te lezen dat de customer service van Meranom, in tegenstelling tot andere Russische Vostok webshops, wel gewoon netjes zn werk doet. :+1:

5 likes

Wat was het probleem? (Ik had er zelf een waarvan de datum niet wisselde, en een waarvan de rotor zwaar liep, dus niet automatisch opwond. Ook beide voor garantie gerepareerd )

3 likes

Het horloge bleef voortdurend stilstaan.
Handmatig opwinden hielp even, maar binnen enkele minuten stond het uurwerk weer stil.
Betreft een Amfibia uit de 120 serie.
Mailcontact gehad met Meranom en inmiddels keurig afgehandeld. Nu nog wachten op het pakketje … Kan wel even duren weet ik uit ervaring.
Heb nog twee andere Vostoks die probleemvrij zijn. Alle drie aangeschaft in 2021. Wat een hobby :see_no_evil::see_no_evil:.

5 likes

A ha, weer iets anders. Maar komt wel goed, dat is wel ok bij Meranom. Alleen de fabriek zou wat beter mogen checken op de kwaliteit. :blush:

2 likes

Vandaag de Agat Zlatoust weer om de pols :fist:

14 likes

Mogguh heren ,
Vostok civilian , groen leer bandje :slightly_smiling_face:
Fijn weekend heren .

16 likes

Klopt, onder alle webshops is natuurlijk heel veel kaf onder het koren. Gelukkig is Maranom een positieve uitzondering daarop. Mogen we stiekem best blij mee zijn.

5 likes

Dat is een niet overdreven tarief. Wat houdt service in dit geval dan in? Gaat het hele kaliber uit elkaar, reinigen, spoelen, nieuwe oliën e.d.? Dat is toch zeker meer als een paar uur werk.

5 likes

In 90 minuten de aarde rond…

13 likes

Dacht ik ook.
De veer vervangt hij niet bij vintage horloges om het karakter niet te veranderen. Glas is (kleine) meerprijs.

• Het openen van de kast en volledig demonteren van het complete uurwerk
  • Controleren op fouten
  • Alle onderdelen professioneel reinigen en controleren op slijtage
  • Vervangen van de opwindveer
  • Het in elkaar zetten van het uurwerk
  • Het repareren of vervangen van onderdelen met schade (meerprijs)
  • Oliën en smeren van de bewegende delen
  • Het afregelen van de verschillende klokfuncties
  • Vervangen van de nodige pakkingen
  • Testen op waterdichtheid
  • Ultrasoon reinigen van de kast en band
  • De band en kroon nalopen
  • Eventueel het horlogeglas vervangen
4 likes

En dat voor €95,00. Dan heeft hij toch maar een uurtarief van €30,00 of zo? Dan denk ik niet dat er bij hem een bank in zijn nek staat te hijgen. Respect!

6 likes

Mooi dat hij weer in topconditie is Tony en inderdaad niet duur voor een service. Doet hij ook nieuwere automaten of alleen vintage ?

4 likes

Hij doet ook nieuwe automaten en alle merken.
Ik heb horloges bij hem met waterschade (een prachtige kristalmozaiek onder het glas) weggebracht. Glas gereinigd, nieuwe pakkingen en weer waterdicht.
Bij een paar andere de pakkingen laten vervangen, glas vervangen. Ook rare digitale dingetjes lost Matthe op.

Kortom, als je de handleidingen, documentatie e.d. meelevert maak je zijn werk ook een stuk eenvoudiger.

2 likes