Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Deze ligt nu op nachtkastje voor morgen als wekker afgaat

10 likes

Vandaag een Space Watch

18 likes

En wat voor een! :+1::+1:

3 likes

12 likes

Deze gaat morgenochtend om…

9 likes

Die Julian van Poljot24.de is geweldig. Pakket is binnen. Heb er gelijk een uitgebreide NA van gemaakt.
NA Luch Einzigeruhr v3 Belarus

15 likes

Zei ik toch! :wink:

Mooi horloge Tony! :+1:

2 likes

@Omega_73 Klopt helemaal. Zit nu net die zak met koekjes van hem weg te snacken. Ook heerlijk!

3 likes

Geniet er van! Die zijn verslavend ja. Volgens mij in Duitsland gebakken naar Russisch recept. :wink:

3 likes

@Omega_73 Echt te lekker. Zak is bijna leeg.

Russisch brood. Ergens in NL verkrijgbaar?

5 likes

Er zijn wel soort van kleine Russische supermarkten of winkels. O.a. in Amersfoort. Misschien weet Dirk raad. :blush:

3 likes

Goedemorgen heren,

Na een week even snel alles door gescrold. Ongelofelijk wat er in een week geluld wordt hier :rofl: :rofl:

Maar in ieder geval lees ik vanaf vandaag weer regelmatig mee :wink:

Iedereen gefeliciteerd met jullie NA (ben ik dat in ieder geval niet vergeten :sweat_smile:)

4 likes

Kan dit beamen , hele serieuze man en goede service .

4 likes


N.A . Vostok КГБ handwinder .
Zondag veiling gewonnen op Ebay vandaag op woensdag binnen , verzorgd door GLS .
Keurig !
Fijne dag heren .

12 likes

In Groningen is er ook een Russische winkel ,Nieuweweg 19 .

4 likes

Ook zonder jou wordt er veel ge…ld Anno. :wink:

Welkom terug!

Mooie vakantie gehad? :flight_departure::beers:

7 likes

Jazeker Jan. Valencia is een hele mooie stad met een rijke historie. We zaten midden in het centrum en alles op loop/fiets afstand. Qua temperatuur kon het wel wat minder in zo’n stad. 32gr is echt wat teveel van het goede. 's avonds betere temperaturen.

Hier weer normaal en nog even twee weken klussen thuis :+1:

6 likes

Vrinden van het Russen forum graag vraag ik jullie expertise.

Kocht enkele maanden terug onderstaand horloge vanaf hier.

Vond hem toen heel gaaf, maar was nog wat onwetend qua horloges en gevolg is dat ik hem nooit draag omdat hij veel te groot voor mn pols is.
Hij mag dus binnenkort weg.

Echter ben ik, voordat ik hem in het blauw zet, een beetje aan het vogelen wat het nu precies is. De verkoopwebsite rept over Vostok, maar de naam Vostok kom ik op het horloge nergens tegen, wel de term/naam Komandirskie. Wellicht dat een van de experts in dit topic me meer kan vertellen over dit horloge!?

Hierbij nog 2 foto’s (van het uurwerk door de kijkbodem en duidelijker de tekst op de wijzerplaat) die wellicht meer info bieden.

Ben erg benieuwd!

10 likes

Ik denk dat dit het werk is van een enkele knutselaar, waarschijnlijk uit Oekraïne. Het uurwerk komt uit de Sovjet-Unie, zoveel is duidelijk (zie stempel ‘SU’), en ik denk zelfs zeker te weten dat dit een Vostok 2209 is. Een mooi caliber, dat vooral lekker plat is (werd ook veel in dress watches gebruikt).

Vandaar dat er een Amphibia-secondewijzer op zit?

Verder heb ik ‘Zakaz gru CCCP’ nog nooit gezien op een wijzerplaat, maar dat kan aan mij liggen. Ziet er sowieso niet uit als iets dat officieel geproduceerd had kunnen worden tijdens de SU-dagen.

5 likes

Ruige tekst op die wijzerplaat. Denk ook niet dat het officieel is. :wink:

5 likes