Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

En de mijn is dan niet anti-magnetisch.
Maar heeft wel weer een vaag rood driehoekje op de 12.
En ja ja, vraagt om een service beurt. Dus even niet naar de minuutwijzer kijken.

9 likes

Drie hoek ken ook verkleurd zijn door de zon bij mijn horloge, rood idd is gevoelig voor UV licht

1 like

Vrienden,
Hierbij mijn nieuwe aanwinst,……….Seconda.
Aanvankelijk een Poljot product maar voor export naar het westen (VK) om gelabeld naar de naam Seconda.
Kalibertje is nog steeds uit de Poljot stal, 17 steens 2414 2H en doet het op de timegrapher uitstekend. Voor nu nog geen aanleiding om hem open te maken.
Wijzerplaat heeft een heel aparte structuur en lijkt een beetje op matte muur verf. Heel fraai. Speuren op internet kom ik van hetzelfde model ook nog een gold uitvoering tegen maar ben eigenlijk wel heel blij met deze.

10 likes

deze morgen weer om de pols wel met shark mesh band

8 likes

Mooie sniper!

2 likes

Deze heel mooi van Bert overgenomen loopt perfect

2 likes

Zag hem niet zo één twee drie staan
@bartman

2 likes

Voor 275,- mag je deze fraaie Sturmanskie je eigendom noemen Bill! Een prachtige heldere blauwe kleur, net iets voor jou!
Ik zou maar opschieten. :ok_hand:t3:

1 like

Vrolijke Vostok Vrijdag Voor Vroege Vogels.

9 likes

Elektronika vrijdag!

13 likes


Mogguh heren , Vostok vrijdag . :slightly_smiling_face:

10 likes

Goedemorgen,

Deze komt van Etsy:

En dit was de begeleidende tekst:

Gelukkig was de batterij niet ontladen :grin: en werkte het gewoon nadat het opgewonden was.

13 likes

22 likes

Zo heerlijk robuust aan de pols! Vandaag lekker Vostok-vrijdag vieren. Fijne dag, HF!

12 likes

Alweer Boctok vrijdag. Wat gaat de tijd weer snel. We moeten opschieten met verzamelen en genieten. Voor je het weet zitten we in de afbouwfase.

12 likes

Niet zo somber kameraad.

Hier een zomers plaatje om je op te vrolijken.
Fijne Vostok Vrijdag iedereen!

(Wij gaan vanavond uit eten. Nu kan het nog. :wink:)

11 likes

Goedemorgen heren

Oranje duiker vandaag :wink:

10 likes

Gewoonlijk wissel ik regelmatig van horloge, maar afgelopen week maakte ik een uitzondering en droeg onderstaand horloge voor een week. Ik wilde wel eens weten in hoeverre een meting (-4sec/dag, dial up) overeen kwam met dagelijks gebruik.

In de praktijk bleek het horloge nauwkeuriger te zijn dan gemeten, mogelijk dankzij positionele afwijkingen die elkaar opheffen. Gelijk zetten bleek niet noodzakelijk.

Als laatste heb het het horloge om 12:00 helemaal opgewonden en liet het verder met rust, dit om de gangreserve vast te stellen. Uitkomst: 40 uur en 13 minuten. Beter dan ik had verwacht; ik gokte op ongeveer 36 uur. Daar was ik overigens ook tevreden mee geweest.

Geen slecht resultaat voor een horloge van €25.

13 likes

Stiekem een poljot er tussendoor.

16 likes

Ik heb een aangeboren aversie tegen fluted bezels, maar vind deze erg fraai.

3 likes