Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

HMT uurwerken zijn in essentie Citizens, minus decoratie. Alle know how en spullen voor de fabricage kwamen ook bij Citizen vandaan.

As good as it gets.

3 likes

A ha. Ja ontwerp is vaak wel beproefd. Ook bij die Chinese uurwerken. Uiteindelijke kwaliteit is vaak afhankelijk van de aandacht bij de assemblage en afwerking. Ik herinner me die verhalen van geen of weinig olie in die Seagull chrono’s. En af en toe wat uitval. Maar echt slecht zijn ze niet meen ik.

4 likes

Die van Sea Gull niet, nee. Of ze net zolang probleemloos blijven werken als mijn Seiko 5 uit 1985 valt te bezien.

4 likes

Dat winnen ze vast niet. :blush:

3 likes

Ik heb 5 hmt horloges. Waaronder die roze zakhorloge. Zijn degelijk. Maar weinig franje

4 likes

Heb net even zitten googelen naar dat merk. Zag wel veel Aziatische bling bling.
(niet mijn smaak dus :wink:)
Maar ook wel rustiger modellen.

3 likes

Aan de andere kant is het toch wel raar dat er in een Buyalov geen Russisch uurwerk zit. De prijs lijkt mij niet het argument. Zouden ze dan toch twijfelen aan de kwaliteit? Kan toch niet waar zijn dat die Zeemeeuw beter is?

4 likes

Ik zag dat de nieuwe 1967ers ook een NH35 uurwerk hebben. Mixed feelings :frowning_face:

5 likes

Dat vond ik ook jammer, want verder is het een heel aardig horloge en toch wel 240 euro meen ik. Daar kan ook een Russische handwinder in.

3 likes

Ja dat hoort zeker niet in zo’n historisch Vostok model. :thinking:

3 likes

Ik heb nog een HMT! :+1:t2::grin:

Kom je niet vaak meer tegen…

4 likes

Amphibia 1967? Die nieuwe uitvoeringen? Bij meranom staat daarbij een 2415 uurwerk?

4 likes

3 likes

Heb toevallig een Alpha chrono met Seagull er in. Moet zeggen dat het mij helemaal niet tegenvalt die Seagull. Of ze na verloop van tijd probleemloos blijven zoals Hans aangeeft, dat durf ik nog niet te zeggen. Heb deze gewoon uit nieuwsgierigheid gekocht om te kijken of Alpha zich verbeterd heeft ten aanzien van een aantal jaren geleden. Het voelt nu allemaal wel iets degelijker aan :slightly_smiling_face:. En ziet er niet verkeerd uit. Lijkt natuurlijk heel veel op een ***** maar dat doen veel andere merken ook en daar vragen ze 3 tot 4 keer zoveel voor een chrono :sweat_smile:

6 likes

Ik heb er een stuk of 6, zo uit m’n hoofd.

3 likes

Hmmm… Was dat niet een Komandirskie??
Ik zat met deze in m’n hoofd:
https://meranom.com/en/amfibia/vostok-watch-amphibia-1967-190b56-titanium.html

2 likes

Ziet er wel strak uit Anno!

1 like

Dat is de vorige serie en niet meer leverbaar, of nu niet in ieder geval. De nieuwe serie die ik linkte is op voorraad en heeft die buyalov aanduiding. Ik vind het niks.

1 like

En die datum ook nog! :thinking:

1 like

Ja, die maakt het niet beter inderdaad Jan.

1 like