Ah, zo, dat wist ik niet. Kwam die 1967 tegen tijdens wat “window shopping”
NH uurwerk is jammer. Eigen uurwerk is toch een groot deel van de charme
Ah, zo, dat wist ik niet. Kwam die 1967 tegen tijdens wat “window shopping”
NH uurwerk is jammer. Eigen uurwerk is toch een groot deel van de charme
Hier staat een aardige samenvatting over de ontwikkeling van de Amphibia en het jaar 1967. Leuk om te lezen!
Ik ben dat artikel al 's tegengekomen, vóór ik er één kocht Maar wilde 'm toen al wat aanpassen maar dat is er nog niet van gekomen. Nu wat spulletjes uitgezocht en besteld, en kwam daarbij die “1967” modellen tegen.
Die 1967 modellen trekken mij altijd sterk. Maar ben begonnen met een voordelige 090 versie. Die zat echter nooit lekker om mijn wat slanke pols. En die 1967 is net nog iets forser begreep ik. Toch nooit aangedurft voor 400 euro.
Die oude 119 kast uitvoering zat wel prima trouwens maar geen echt (betaalbare) mooie gevonden.
Die cushion shape trekt me niet echt, ik heb een 110 gekozen vanwege de 22mm bandmaat (had al een skx, ook 22mm, leek handig), de kast vorm vond ik leuk én omdat die kast kleine crown guards heeft.
Maar ik had niet opgemerkt dat ie zo plat als een plank is, daardoor ligt ie niet zo lekker op de pols, zeker niet met een NATO band… Maar hij blijft leuk. Nu 2 andere Amphibia bezels onderweg, 2 dials en zit nog te dubben over welke wijzers te kiezen. Denk de paddles, dat houdt 't bij het eigen merk.
En dan eens zien of ik het zelf erin ga krijgen
Precies!
Op you tube staan ook heel aardige vostok filmpjes.
Een vind ik extra leuk omdat je de fabriek in werking ziet, volgens mij een reclame filmpje van Vostok zelf. Met Dmitry in de hoofdrol. Die van Meranom? Zou zo maar kunnen.
Googel even op. “Building a vostok wristwatch”. Link delen wilde niet.
Met een NH35A dus?
Een Seiko uurwerk!
Dat vind ik opmerkelijk en toch wel een beetje vloeken in de Russische kerk.
Zeker voor zo’n '67 reissue.
Mooie Neptune Bert! Zulke maken ze niet meer. Ook goede morgen!
Al weer 4 dagen mijn beste chrono om de pols. De civiele Sturmanskie van Julian Kampmann als occasion gekocht. Is in smetteloze staat. Deze wind ook het soepelste op. De chronograaf werkt heel licht en exact. En… hij loopt op de seconde gelijk.
Prettige dag nog iedereen!
Fijn wakker worden zo krijgers ,met weer plaatjes van horloges .
Elke ochtend weer een genot om naar te kijken
Kerel laat wel heeeeel vaak z’n horloge vallen in dat filmpje!
Daarom doe ik m’n horloge al om in de auto… als ie valt dan ligt ie op m’n schoot!
Ik zal het horloge ook weer eens pakken. ik ben er te zuinig op om ze te dragen , Esther zij je neemt ze niet mee.
Als ik de straat op moet wissel ik met een horloge waar ik minder aan gehecht ben .
Ga ik op visite dan pak ik wel waar ik zin in heb …
Ja geinig he, en dan rijdt hij er ook nog eens overheen met de auto.
Moet ineens denken aan een waar gebeurde anekdote. Een jonge man probeert, zonder helm, een motor die hij net heeft afgesteld op een boeren weggetje vlak bij huis. Hij luistert rijdende bij het motorblok en zijn bril vliegt af. Och geen nood, hij rijdt terug om de bril te zoeken. Krak, …gevonden….
Die jonge man was ik.
Ik doe dat nog weer anders.
Op vakantie een Vostok.
Op de fiets of sporten, geen horloge of een Electronica.
Klussen, geen horloge.
Verder gewoon waar ik zin in heb.
Lessons learned: draag altijd een helm, toch!? 🪖